Nyitottak a helyiek a közvetlen kecskeméti vonatokra

Már a táborfalvi papír-írószer boltban is beszédtéma lett az új kecskeméti vonat. Egyre több ember felől hallani, hogy utaznának vele, csak túl későn indul. 


Szeptember elsejével becsengettek az iskolákban, gondoltam, megnézem az új kecskeméti vonat kihasználtságát az első tanítási napon. Igaz, utam csak Csurgaymajortól Szent Lajosig tartott, akarom mondani, Táborfalvától Lajosmizse alsóig, de a visszajelzések alapján a vonat Kecskeméten már tömve volt. 

A második vágányon a Budapest-Nyugati pályaudvarig, a harmadik vágányon a Kecskemétig közlekedő vonat vár indulásra.

Miután megvásároltam a jegyemet az új automatából, a sok ismeretlen arc között felkapaszkodtam a kis vonatra. Az indulás előtti utolsó pillanatban megjelentek az ismerősök, akikről tudom, hogy nekik még újdonság ez az irány (vasúton). 15 fővel, pontosan indultunk el Táborfalváról. Felsőlajoson, a peronon közel 20 ember állt és csodálkozva nézte a szokatlan méretű vonatot. Valószínűleg ők sem tudták, hogy a kis piros egészen Kecskemétig megy. Senki sem szállt fel. Valószínűleg mindannyian a 8 perccel későbbi buszra vártak.  Lajosmizsén kisebb várakozás és utas csere után indultunk tovább. Lajosmizse alsón 6 felszálló utas volt és velem együtt két leszálló. A következő megállókban 2-4, Hetényegyházán pedig további 21 felszálló utas volt. Mire Máriaváros állomásra befutott a vonat, az már tömve volt. 

Kecskemét felé suhan a kis piros Lajosmizse alsónál. Leszállás után én benéztem a pár lépésre lévő piacra, megvettem a reggelire valót, majd az ismerősök haza vittek kocsival, ugyanis innen visszafelé már nincs vonat.

Több táborfalvi lakos is úgy nyilatkozott, hogy járnának vonattal dolgozni Kecskemétre, de a reggeli vonat későn indul, délután 5 körül pedig már nincs haza vonat. Ez az igény az Örkényiek és a Hernádiak körében is megvan.

Béki Tamás fotóján Lajosmizse alsóhoz közelít a táborfalvi vonat







Megjegyzések

Népszerű bejegyzések