Részletek a lajosmizsei vasútvonal tervezett felújításáról



Inárcs nagyközség honlapján található, többszáz oldalas Környezeti hatástanulmányból számos új információ olvasható a lajosmizsei vasútvonal tervezett felújításáról.


A vonal Kőbánya-Kispesttől Ócsáig két-, onnan tovább egyvágányú, villamosított vonal lenne. 

Tervezett pályasebesség:

  • Kőbánya-Kispest – Kispest    60 km/h
  • Kispest – Gyál                         60/80/100 km/h
  • Gyál – Lajosmizse                    120 km/h
  • Lajosmizse – Kecskemét       80 km/h

Új megállóhelyek:

  • Bivalyrét
  • Erdőskert
  • Gyál Városközpont
  • Kecskemét fürdő

Megszűnő megállóhelyek:

  • Klábertelep
  • Felsőméntelek
  • Alsóméntelek
  • Nagynyír
  • Úrihegy

Tervezett menetrend:

A vonalon óránként közlekednének Budapest – Kecskemét, valamint Budapest – Lajosmizse között zónázó vonatok. Utóbbiak csúcsidőben egészen Kecskemétig közlekednének, így az alsó szakaszon is biztosított lenne időszakosan a 30 perces követés. Budapest felől Gyálig, valamint Ócsáig közlekedő személyvonatok közlekednének 30-30 percenként, így a Kőbánya-Kispest – Gyál közötti szakaszon 15 percenként közlekednének mindenhol megálló személyvonatok.

Kőbánya-Kispest után az új Vak Bottyán utcai közúti felüljáró fog áthaladni a sínek felett. A vonal Kispest térségében magasvezetésben épülne újjá. A kispesti peron az Üllői út felett átívelő acélhídon lenne, ahol felvonó és szolgálati épületek is létesülnének.



A Szentlőrinci úti felüljárónál új megállóhely létesülne Bivalyrét néven, amely ötlete már 2008 előtt is felmerült.



Pestszentimre felső megállóhely szintén megszűnne a ma ismert formájában. Jelenlegi helyén egy közúti aluljáró épülne, a megállóhely pedig az Arany János utcához lenne áthelyezve. 



Pestszentimre állomáson minden épület bontásra kerül, helyettük újak létesülnének.



Új megállóhely épülne Erdőskert néven a Paula utca magasságában. 



Gyál felsőnél közúti aluljáró épülne, amely miatt legalább 17 épületet bontani kell a megállóhely környezetében (lakóházak, üzletek, szolgálati lakás stb.).

Gyál Városközpont néven új megállóhely létesülne a település központjában.



Gyál állomás új épületet kapna, környezete jelentősen átépülne.

Felsőpakony megállóhely látványterve.



Ócsa egy 9 vágányos állomás lenne, amely új felvételi épületet kapna.


Inárcs-Kakucs 7 vágányos állomás lenne, ahol honvédségi rakodó kialakítását is tervezik, valamint új felvételi épületet kapna.







Dabas állomás 7 vágányos lenne, amely szintén új felvételi épületet kapna.




Hernád megállóhely




Örkény állomást teljes egészében elbontanák, területe jelentősen kibővülne. Az új állomás alatt egy peronkapcsolattal nem rendelkező gyalogos aluljárót terveznek építeni. A peron a Kossuth Lajos utca és a Bartók Béla utca közötti szakaszon terülne el.



Táborfalva állomáson az I. vágány lenne az átmenő, amely egy főperont kapna. A II. és III. vágányok mellett szigetperon épülne. Utóbbi vágányból ágazna ki a honvédségi iparvágány. A jelenlegi, 1935-ben átadott felvételi épület megmaradna.








A felújítást követően Lajosmizse állomás és Lajosmizse alsó megállóhely egy szolgálati helyként lenne kezelendő. A négy vágányos állomásnak csupán három vágánya mellett lenne peron. Az állomás területén minden épületet elbontanának.

Hetényegyháza állomáson a jelenlegi I. és a III. számú vágány megszűnik, helyettük újak épülnek. Az állomáson található összes épületet elbontanák. Az új, III. számú átmenő vágány a mai II. vágány helyén lenne, tőle balra épülne az új tehervonati fogadó-indító (I.) vágány és a személyvonati (II.) vágány.

Kecskemét-Máriaváros állomás I. és III. vágányát, valamint épületeit elbontanák, a terület a továbbiakban Kecskemét alsó részét képezné, megállóhelyként funkcionálna.







Megjegyzések

  1. Ebbōl se lesz semmi.

    VálaszTörlés
  2. Hiszem ha látom

    VálaszTörlés
  3. Ennyi pénze még a jóistennek sincs.

    VálaszTörlés
  4. Mi meg azon könyörgünk hogy végigmenjen egy úton időben a vonat.

    VálaszTörlés
  5. A nagykőrösi vagy az üllői utat sem tudják felújítani nemhogy egy ekkora feladatot , szerintem 50 év múlva összejön ennyi zseton 😔

    VálaszTörlés
  6. Na ez pontosan a "Tudjátok mikor lesz itt jó világ kezdetű vicc" - ből lenne idézve.

    VálaszTörlés
  7. Ez a vágány felujitás már 35 éve készülőben volt. De ezidá nem lett kivitelezve. Erre még ugyan ennyit várni kell majd.

    VálaszTörlés
  8. Teljesen megérné Gyál központját szétverni, ellehetetlenítve több embert egy ilyen dologért... igazuk van... csak emberek maradnának fedél nélkül, munka nélkül....

    Igazán produktív....

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Írd le véleményedet a bejegyzésről!

Népszerű bejegyzések