Féléves vágányzár a Nyugati és Köki között

A Nyugati pályaudvar és a Kőbánya-Kispest közötti szakaszon jelenleg 40-60 km/h-ás sebességkorlátozás van érvényben. Várhatóan 2020 áprilisában megkezdődhet a pályaszakasz felújítása. Adta hírül a MÁV-Csoport.


A MÁV-Csoport teljes közleménye:

A KISS emeletes motorvonatok forgalomba állásával új korszak nyílik a személyszállításban 2020 februárjától a legforgalmasabb Budapest–Cegléd–Szolnok és Budapest–Vác–Szob elővárosi vasútvonalakon. A szolnoki vonalon tapasztalható problémák kezelése, a menetrendszerűség biztosítása és az utasok megfelelő szintű kiszolgálása érdekében a MÁV Zrt. jövőre mintegy 6 milliárd forintot csoportosít át, hogy a 100a vonal kritikus szakaszainak állapotán javítson.
A Nyugati pályaudvar és a Kőbánya-Kispest közötti szakaszon jelenleg 40-60 km/h-ás sebességkorlátozás van érvényben. Várhatóan 2020 áprilisában megkezdődhet a pályaszakasz felújítása. A munkálatok keretében megtörténik a vágányok felújítása - többek között az ágyazat, a felépítmény, a váltók cseréje -, szükség szerint a biztosítóberendezés és a felsővezeték javítása. A munkálatok a tervek szerint várhatóan hat hónapot vesznek igénybe, ezt követően megszűnik a sebességkorlátozás, így visszaállhat a 80km/h-ás sebesség a szakaszon.
 A Kőbánya-Kispest és Cegléd-Szolnok közötti szakaszon szükség szerint további felújítást és karbantartást végez a MÁV a menetrend szerinti közlekedés javítása érdekében.
Ugyanakkor az iho.hu-n a következőket teszik hozzá: "Az utasoknak az egypályás közlekedés miatt hosszabb menetidővel, változó menetrenddel, megnövekedett forgalmi nehézségekkel kell majd számolniuk."

A korábbi tapasztalatok alapján várhatóan abban a 6 hónapban a lajosmizsei vonatok végállomása Kőbánya-Kispest lesz. Amint közzéteszi a vasúttársaság a hivatalos közleményt, azonnal beszámolunk róla.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések