Csúcsidő

A lajosmizsei vasútvonalon a hivatásforgalom a jelentős, napi utasforgalma körülbelül 5000 fő. Míg napközben és késő este alig néhány tucat ember utazik egy-egy járaton, addig a csúcsidei vonatoknál akár 300-nál is több utas tartózkodik a szerelvényeken.


A 7:42-kor érkező lajosmizsei vonat Budapest-Nyugati pályaudvaron. Szinte megszámlálhatatlan leszálló volt a vonatról, de ha becsülni kellene, nagyjából 100-120 fő. 


Zugló megállóhelyen is nagyjából 100 leszálló volt az ingavonatról.



Kőbánya-Kispesten már a kora délutáni vonatokra is jut bőven felszálló utas, pedig azok ide már legalább 50%-os kihasználtsággal érkeznek meg.




Ugyanaz a vonat Kispesten. Ide bizony kell a csatolt Uzsgyi, ugyanis itt is több, mint 60 utas szállt fel a szerelvényre.







A többi vonatra is bőven akad felszálló Kispesten. A környező üzemek, a munkásszálló és az iskolák bőven ellátják utasokkal a kis kapacitású szerelvényeket is. A vonat érkezése előtt negyed órával már kisebb tömeg gyűlt össze az állomáson. Az Üllői út és az Ady Endre út felől is rengetegen érkeztek, főként diákok. Az utasok többsége Ócsáig utazik.




Táborfalva. A vonal utolsó Pest megyei települése. A vonatokról általában az utolsó 10-20-30 utas itt száll le. A legtöbb szerelvény innen már szinte üresen közlekedik tovább Lajosmizsére. Hogy miért? Mert nincsenek vonatok Kecskemétre.





Kecskemét-Máriaváros. Íme a bizonyíték, hogy igenis van igény a kecskeméti vonatokra. A reggeli hetényegyházi és táborfalvi vonatok kitömve érkeznek ide, ahol rendszerint 30-40 leszálló utas van 1-1 vonatról, úgy, hogy a menetrend nem a legjobb.




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések