Rövidebb menetidő

Sajnos ez a bejegyzés nem a MÁV-tól származik, hanem tőlem, a szerkesztőtől. Unalmamban sokszor gondolkodtam már azon, hogy vajon hogyan érhetne fel hamarabb a vonat Pestre pályafelújítás nélkül. A reggeli vonatok sehogy, de a délutáni (ütemes) vonatok, amik Dabason 11 percet, Ócsán 18 percet állnak, hamarabb is felérhetnének Pestre.



A lajosmizsei vonalon 2010 decembere óta van (fél)ütemes menetrend, ami azt jelenti, hogy a vonatok minden óra ugyanazon percében indul ugyan oda és azért félütemes, mert csak délután közlekednek így a vonatok, reggel és délelőtt a szokásos 30-40-90 percenként közlekednek ütemetlenül a vonatok.

Az ütemes menetrend bevezetése előtt a vonatok a Nyugati-Lajosmizse távot átlag 1 óra 50 perc alatt tették meg. Ahhoz, hogy óránként induljanak járatok a Nyugatiból, olyan áldozatot hoztak, hogy a délutáni vonatok Pest felé 10-20 perceket állnak az állomásokon, így a menetidő közel 45 perccel nőtt, ami rengeteg. A menetrend kisebb módosításával ezt a menetidőt pár perccel rövidíthetni lehetne, ezt mutatom be egy általam készített menetrenddel.

Az általam tervezett menetrend egyik részlete (I<@c$@)
A képre kattintva látható az általam készített menetrend egyik részlete, amin látható, hogy a délutáni vonatok Lajosmizse felé nem Táborfalván várakoznának 3 percet, hanem Ócsán, így a szemből érkező vonatok később indulhatnak el az előző állomásról (Dabasról). Az indulási idők így csak kis mértékben változnának lefelé, mert Ócsáról a vonatok óra 14 helyett 17-kor, Dabasról pedig 40 helyett minden óra 43-kor indulna vonat Lajosmizsére.
Az általam tervezett menetrend másik részlete (I<@c$@)

A második képen látszik a lényeg. A 3 perc várakozás által a Pestre közlekedő vonatok menetideje 4, 10, 8 perccel rövidülhet. Ez nem sok, de úgy gondolom, hogy jobb a jelenlegi menetrendnél. A legjobban a Táborfalván, Örkényen, Hernádon illetve a Gyónon felszálló utasok járnának, hiszen ezen a szakaszon 10 perccel rövidülne a menetidő Pest felé. A Dabasról és Inárcs-Kakucsról Pest felé tartó utasoknak 8 perccel indulna később a vonat.

Az egész hátránya, hogy Táborfalván a vonatok 16 percet állnának, viszont Ócsán 18 helyett csak 10 percet. A menetrend Ócsa és Budapest között nem változna.

Érdekességként leírnám, hogy a jelenlegi menetrendben ha valaki Lajosmizséről a Nyugatiba szeretne utazni, azt két irányba teheti. Az egyik Dabas útirányon át 2 óra 38 perc alatt, a másik Kecskeméten át egy átszállással 2 óra 35 perc alatt. Itt látszik, hogy kerülve is hamarabb fel érne az ember Budapestre. A lajosmizsei vonat 2 és fél óra alatt teszi meg a 73 kilométert és kerülve, átszállással ugyan ennyi idő alatt tehetnénk meg a 131 kilométert.

Ismétlem, hogy ez egy NEM hivatalos menetrendi tervezet, ezt a blog írója készítette. Természetesen nem csak ezt az egy menetrendet készítettem. Több is van, ez konkrétan a hatodik komolyabb változat. Készítettem olyat, amin például a járatokat sűrítettem. A véleményeket a hozzászólásokban vagy a 142blog@gmail.com e-mail címre várom.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések