Újra napirendre került a lajosmizsei vasút felújítása



Újra napirendre került a 142-es számú, lajosmizsei vasútvonal felújítása.


Lerágott csont, de újra napirendre került a lajomizsei vasútvonal felújítása a közelmúltban. Ahogy a Magyar Építők is írja: az elmúlt száz év legnagyobb alföldi vasútépítési fejlesztésére készülnek a következő két évben. 

Lázár János nemrég Szegeden járt, ahol Kecskemét polgármesterével, Szemereyné Pataki Klaudiával is egyeztetett: a 140-es számú, Cegléd - Kecskemét - Szeged vasútvonal felújítására 600 milliárd forintot terveznek költeni, emellett a lajosmizsei vasút két részben épülne újjá; elsőként a ma legjobb állapotban lévő, kevesebb személyforgalmat lebonyolító Kecskemét - Dabas szakaszt újítanák fel 190 milliárd forintból, majd ezt követően a jelentősen nagyobb forgalmat bonyolító Dabas - Budapest szakasz következne 177 milliárd forintból.

Kronológia a közelmúltból:

2008 - tervek készültek a vonal felújításáról. Egy vágány, 100 km/h sebesség, az összes állomáson és megállóhelyen 160 méter hosszú sk+55-ös peronok, csúcsidőben 30, azon kívül 60 perces ütemes menetrend Lajosmizséig.

2019 - újabb terv készült és volt elfogadott. Itt már részleges kétvágányúsításról volt szó, 100 km/h, Lajosmizséig 60, Dabasig 30 perces közlekedés.

2020 - bejelentették a vasútvonal teljeskörű felújítását. Újra. Szakaszos kétvágányúsítás, 80-120 km/h, 15-30 perces követés. 

2022 - a tervek elkészítése folyamatban volt, azonban nem volt garancia arra, hogy azok meg is valósulnak.

2023 - az év elején a hírek arról szóltak, hogy lekerült a napirendről a korábbi fejlesztési terv. 

2023 - a gyáli és imrei polgármesterek szerint vagy a föld alá, vagy az M5-ös autópálya mellé kellene vinni a vasutat.

2024 - újabb fejlesztési terv került bejelentésre Lázár Jánostól. A bejelentésben csupán villamosítás lett említve, a pálya és a menetrend kérdéses.

2024 - Nyáron a Lajosmizse - Kecskemét közti szakasz felújításáról beszéltek.

2024 - A novemberi bejelentés szerint első körben a Kecskemét - Dabas később pedig a Dabas - Budapest szakasz felújítása kezdődhet meg.

Intermodális csomópont létesülne Kecskeméten, valamint 15 milliárd forintból megújulna a vasútállomás. Hanyadszor is?

A város polgármestere kiemelte, hogy a fejlődés nem állt meg, Kecskemét térsége az ország dinamikusan fejlődő központja. Szerinte a következő 10 évben is hasonló intenzitással várható fejlődés a város életében.

Reméljük, a fejlődés alatt nem a korábban tervezett helyi járatok átszámozására gondolnak. Nagyobb előrelépés lenne a jelenlegi 1-es és 23-as vonalak összevonása a vasútállomás érintésével, 1-es számjelzéssel.


 










Megjegyzések

Megjegyzés küldése

Írd le véleményedet a bejegyzésről!

Népszerű bejegyzések