Gyál és Inárcs átépítése 1.
Július 16 és Augusztus 31 között a lajosmizsei vasútvonalon vonatpótló autóbuszok fognak közlekedni Kőbánya-Kispest és Dabas között, ugyanis Gyál és Inárcs-Kakucs állomásokat átépítik. A munkálatok a napokban már elkezdődtek, amelyet képekben mutatunk be.
Mivel a vasútvonalon Kőbánya-Kispest és Lajosmizse között csak Kispesten, Pestszentimrén, Ócsán, Dabason, Örkényen és Táborfalván tudnak találkozni a vonatok, a menetrend nem a legmegfelelőbb. Az ütemes menetrendet csak úgy tudták bevezetni, hogy Pest felé a vonatok Ócsán közel 20 percet, Dabason pedig 10 percet állnak.
Mivel a vonatok óránként közlekednek és kevés állomás van a vonalon, napközben tehervonat vagy bármely más különvonat nem tud közlekedni. A Kecskeméten épült Mercedes gyár tehervonatainak egy része a tervek szerint itt közlekedne a 142-es vasútvonalon, ezért is szükséges, hogy a két állomást felújítsák.
Mivel a vasútvonalon Kőbánya-Kispest és Lajosmizse között csak Kispesten, Pestszentimrén, Ócsán, Dabason, Örkényen és Táborfalván tudnak találkozni a vonatok, a menetrend nem a legmegfelelőbb. Az ütemes menetrendet csak úgy tudták bevezetni, hogy Pest felé a vonatok Ócsán közel 20 percet, Dabason pedig 10 percet állnak.
Gyál | Az első vágány felszedése (fotó: Gonda László) |
Mivel a vonatok óránként közlekednek és kevés állomás van a vonalon, napközben tehervonat vagy bármely más különvonat nem tud közlekedni. A Kecskeméten épült Mercedes gyár tehervonatainak egy része a tervek szerint itt közlekedne a 142-es vasútvonalon, ezért is szükséges, hogy a két állomást felújítsák.
Gyál | A már felszedett első vágány helye (fotó: I<@c$@) |
A felújítás a napokban megkezdődött. Gyálon az első vágányt már felszedték, Inárcson még csak az elején járnak a munkálatoknak. Ha a két állomáson lehető lesz a vonatok találkozása, akkor a délutáni vonatok menetideje nagy mértékben csökkenhetne és több vonat is közlekedhetne a vonalon. Időközben a vonatpótló buszok menetrendje is megváltozott. Az utolsó vonatpótló Kőbánya-Kispestről Dabasra 22.25 helyett 22.50-kor fog indulni. A menetrend megtekinthető ITT.
Gyál Pest felől nézve (fotó: I<@c$@) |
Arra esetleg van némi esély,hogy az adott szakaszon található állomás épületeket és a környezetüket is felújítják,rendbe rakják?
VálaszTörlésVagy kizárólag csak a pályával foglalkoznak?
Sajnos ezt még nem tudjuk, de nagyon reméljük. Mind a kettőre ráfér egy kiadós felújítás.
TörlésCsak az állomások vágányhálózatát újítják fel, vagy lesznek egyéb, nyílt pályán végzett munkák is? Gondolok én itt egy esetleges sebességemelésre (nem 120-ra csak valamennyivel többre a mostani siralmasnál). Új menetrendről lehet tudni valamit?
VálaszTörlésIdén csak az állomások vágányzatát cserélik ki. A munkák részben lesznek csak kész szeptemberre. Szeptembertől építik meg az új peronokat és ha felújítják az állomásépületeket, akkor az is szeptember után lesz. Decembertől vagy marad a jelenlegi menetrend, vagy jobb esetben egyből kihasználják Inárcs és Gyál adta lehetőségeket. Sebesség emelés idén nem lesz. Pletykákat hallottam, hogy a nagy, várva várt felújítás jövőre elkezdődik, de ez egyáltalán nem biztos. Ha érkezik valami hír, itt a blogon egyből közzétesszük.
TörlésKöszönöm szépen. Reméljük a legjobbakat. :)
TörlésAzért arra is kíváncsi leszek,hogy a nagyobb tömeg szállítását hogy fogják megoldani a buszokkal.
VálaszTörlésMert ugye már többször is előfordult olyan eset,hogy Ócsán az 1 tagú Desiro-ra már fel sem lehetett férni.
Tudom,attól függ,hogy rendelte meg a Máv a személyszállítást a Volántól.
Hétfőn engem is érinteni fog ez a buszozás,de azt hiszem hogy maradok a sima Volán járatnál.
Valahogy nem lenne kedvem,hogy heringeskedjem egy jó sort a vonatpótlón :)
Hát valaki a blog facebook oldalán írta, hogy állítólag 6busz lett rendelve a Volántól. Ez igaz lehet, mert ma Dabason 2 Setra állt az állomás területén, amik szerintem bevetésre készen állnak. Hétköznapokon a reggeli vonatok pótlására legalább 3-4busz kellene járatonként! Tehát az a 6busz kevés lesz még akkor is, ha a fele csak KöKi-Ócsa között fog forogni. Biztos lesz kis káosz, de ezt már megszokhattuk :)
VálaszTörlésHát a káoszban már most biztos vagyok,hogy lesz.
TörlésÉn személy szerint úgy csinálnám,hogy 2-3 busszal többet rendelnék meg,mint ami kéne és üres járatban menjen a többi mögött,hogy kéznél legyen,ha szükség van rá.
De ha jól sejtem,akkor utas számlálás előzte meg a buszok megrendelését.
Csak ugye kérdés hogy melyik nap és hány órakor végezték azt a számolást :DD
De azért örülök,hogy végre ezen a vonalon is elindult már valami valóban látványos,kézzel fogható fejlesztés/karbantartás.
Gysev mintára lehet jobb lenne ha villamosítva lenne ez a vonal,így akkor kialakúlhatna egy másik összekötő vonal is Bp-Kecskemét között,amit lehet,hogy több ember is igénybe venne,ezzel is gyarapodhatna az utaslétszám.
En is nagyon orulok, hogy vegre elkezdtek valamit. Remelem, normalis, magas, szeles peront epitenek Inarcsra & Gyalra, meg az is remelem, hogy az allomas epuleteket is felujitjak :)
TörlésVillamositas... ugyan olyan lassuak lennenenk a vonatok, nem sokat ernenk vele. Viszont kozvetlen Bp - Kecskemet vonatok (Desirokkal) nagyon jo lenne.
Esetleg a Gyál-felső állomás épületével nem akarnak csodát tenni? Nagyon szép volt, és még megmenthető lenne a régi pompája egy alapos felújítással! (pl. festett-faragott faoszlopok)
VálaszTörlésMedi
Iden kotve hiszem, hogy hozza latnanak, talan jovore. Valoban raferne egy alapos felujitas.
TörlésSenki ne féljen a pótlástól! Nem mondom, hogy nincs olyan járat, amin nincsenek sokan, de lehet utazni, s elég jó buszok vannak. Pár perces késések előfordulnak, de azok a forgalom nagyságától, s a rutinból felugró, de éppen másik irányba tartó utasok értetlenkedéséből adódnak. Egyébként Dabas-Köki között összesen 8, járatonként 2 db busz közlekedik, s 3 pár vonat esetén van egy plusz betétjárat Köki-Ócsa (Felsőpakony) között. Eddig viszonylag pozitívak a tapasztalatok a pótlással kapcsolatban.
VálaszTörlés