Elindult az első Táborfalva - Kecskemét vonat

Elindult az első Kecskemét – Táborfalva – Kecskemét viszonylatú vonat kedd reggel. Igaz, az új menetrend hétfőn lépett életbe, de az első napon műszaki hiba miatt pótlóbusz közlekedett oda és vissza is.

A táborfalviak, így a felsőlajosiak körében sem ismeretlen a közvetlen, Kecskemétig közlekedő vonat, amiket 21 évvel ezelőtt elvettek tőlünk. Évtizedekig jártak ezekkel a vonatokkal a helyiek iskolába, dolgozni, strandolni, vásárolni, rokonokat látogatni. A nap első, Kecskemétig közlekedő vonata úgy 40 éven át Örkény állomásról indult (korábban csak Lajosmizséről), amit az utolsó években már Ócsától indítottak, majd 2001-től minden vonat végállomása Lajosmizse lett. Az új kecskeméti vonat bevezetését, vagy inkább meghosszabbítását Táborfalváig egy kedvező első lépésnek gondolom, de önmagában ez még édeskevés.

A hétfő óta közlekedő Táborfalva - Kecskemét viszonylatú vonat elődje Ócsa állomáson 1998-ban. Fotó: Bárdos Imre

A napokban beszélgettem a helyiekkel az új vonatról és határozott volt az egyetértés: a vonat túl későn ér be Kecskemétre. Volt, aki szerint a hét óra körüli érkezés lenne az ideális, mint régen. A közvetlen vonat hírét többen örömmel vették, de hozzátenném, egyikőjük sem tudott róla, amíg meg nem említettem azt. Egy fiatal nő határozottan kijelentette, hogy csütörtöktől az új vonattal fog Máriavárosig utazni, ugyanis a gyerkőc sulijához az közelebb esik, mint a Széchenyivárosban a buszmegálló, ugyanakkor sajnálattal vette tudomásul, hogy haza csak egy vonat van délután. Volt, aki szintén örült a közvetlen járatoknak, mert szívesebben utazna Kiskunfélegyházára vonattal, mint busszal. A helyiek között további, alkalmi utazási igények vannak Jánoshalma és Tiszakécske felé is. 

Kedd reggel indult el ténylegesen az első, Táborfalvától Kecskemétig közlekedő vonat a harmadik vágányról.
Ezeket az igényeket ki lehetne szolgálni, ha ez a vonat korábban, például 7:08-kor érkezne Kecskemétre. Több iskolában 8 előtt kezdődik a tanítás, idő kell ahhoz, hogy az ember beérjen a munkahelyére az állomástól és nem utolsó sorban három vonatra is át lehetne szállni:

  • a 7:11-kor Szegedre
  • a 7:22-kor Bajára és
  • a 7:39-kor Tiszakécskén át Szolnokra induló vonatokra.

Ahhoz, hogy valaki bérletet váltson erre a szakaszra, ez az egy vonat még mindig kevés. Továbbra is azt állítom, hogy szüksége van a térségben élőknek a kecskeméti vonatokra. Olyan menetrendre lenne szükségünk, amely – ha nem is kínálati – lehetőséget teremtene a munkavállaláshoz, iskolába járáshoz anélkül, hogy a diák kollégiumba kényszerülne, mert nincs mivel bejárni és amely biztosítaná legalább a vasúti csatlakozásokat Kecskeméten, hogy a távolabbra utazók is nagyobb várakozás nélkül elérhessék céljukat. Mindezt – amennyire lehet –  átszállás nélkül, mert bárhol is vágjuk el a vonalat, utasokat veszítünk vele.





Megjegyzések

Népszerű bejegyzések