2013-as menetrend

Még senki sem ismeri a December 9-én életbe lépő 2012/2013-as vasúti menetrendet. Tervezet van, de addig még sok minden változhat. Az interneten már találhatunk olyan dokumentumokat, hogy több vasútvonalon rövidülni fog a menetidő stb..., de a mizsei vonalról semmi hír, viszont mivel Gyálon és Inárcs-Kakucson november végétől már keresztezhetnek vonatok, következtetni lehet, hogy milyen lesz az új menetrend.


Több helyen olvastam, hogy decembertől teljesen ütemes menetrend lesz a mizsei vonalon, a jelenleginél kedvezőbb eljutási időkkel. Többféle menetrend jutott az eszembe. Én megtartanám a vonatok érkezési idejét a Nyugatiba, hogy minden óra 27-kor fussanak be a pályaudvarra, de a sűrűn közlekedő monori és ceglédi vonatok miatt a reggeli órákban nem lenne kivitelezhető az ütemes menetrend. A másik menetrend, ami a legesélyesebb, hogy bevezetésre kerül (legalábbis valami hasonló), azaz, hogy a lajosi szerelvények a Nyugatiba minden óra 42-kor fognak befutni, így az óra 18-as indulás megmarad. Kérdés persze, hogy ez reggel kedvező-e az utasok számára. Szerintem nem. Például akik reggel nyolcra járnak dolgozni, azoknak a 6.42-es érkezés korai, a 7.42-es pedig túl késő és nem valószínű hogy a két vonat között lenne még egy.
Valahogy így képzelem el az új menetrendet (részlet)
Ez a menetrend természetesen csak az én fejemből pattant ki, nem biztos, hogy ehhez hasonló lesz az új, viszont csak így lehetne egész napos ütemes menetrend és a jelenleginél rövidebb menetidő. Ennek a menetrendnek sok hátránya lenne, például Lajosmizse felől a diákok nem érnének be időben Ócsára. Reggel  mindenféleképpen sűríteni kéne a járatokat, mert így nem igazodna az utasok igényeihez.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések