Hétvégi utasforgalom


A nyári menetrend bevezetése óta már mozdonyos vonatok is közlekednek hétvégén, de a legtöbb vonat továbbra is szóló Desiro motorvonatból áll. 

Az elmúlt néhány hétvégén kivétel nélkül azt tapasztaltam, hogy a hétvégi Desirós vonatok a vonal szinte teljes hosszában (Budapest-Lajosmizse) igen jó kihasználtsággal futnak. Helyenként teljesen kitömve, legalább 100%-osan. 

A korábbi hetek heves esőzései, viharai után tényleg beköszöntött a nyári forróság. Részben ez, részben pedig a koronavírus utáni enyhítések miatt érezhetően megugrott az utasszám.

Vonataink többsége továbbra is csak kiskapacitású szerelvényekből állnak, melyeken a klíma gyakran nem működik. Az utóbbi időben többször tapasztaltam utasrosszulléteket ezeket a járatokon, így írásban fordultam ma a MÁV-Start-hoz.

Elsősorban arra vagyok kíváncsi, hogy figyelik-e a változó, időnként egyre növekvő utasszámot s, hogy hogyan kívánnak segíteni a kialakult helyzeten:


Tisztelt MÁV-Start Zrt. !

A 142-es számú Budapest-Lajosmizse-Kecskemét vasútvonal Budapest-Lajosmizse közötti szakaszának hétvégi utasforgalmával kapcsolatban szeretnék írni.

2015. december 13-tól hétvégenként már csak kétóránként közlekednek a vonatok Budapest és Lajosmizse között a gyér utasforgalomra hivatkozva. A kiritkított menetrendben mindegyik vonatban kis kapacitású Desiro motorvonat közlekedik, amely szinte folyamatos zsúfoltságot okoz az érintett szakasz szinte teljes hosszában. 

2020. június 20-a óta ugyan közlekednek hétvégén nagykapacitású mozdonyos szerelvények, de nem feltétlen a legfrekventáltabb időszakokban. A ritkítás óta legfőképp a Budapest irányú járatok közlekednek közel 100%-os kihasználtsággal, különböző szakaszokon, eltérő napszakokban.
Nem egy alkalommal történt utasrosszullét a kiskapacitású, tömött motorvonatokon, amin a klíma csak részben, vagy egyáltalán nem működött. Nyitható ablakok sajnos ezen a járművön nem állnak rendelkezésre elegendő mennyiségben, így a szellőztetés nem megoldható.

A ritkított menetrend az éjszakai műszakban dolgozókat is hátrányosan érinti, ugyanis a Budapest-Nyugati pályaudvarról 6:18-kor induló személyvonat csak Dabas állomásig közlekedik, így a dabasi kistérség délebben fekvő településeiről bejáró utasok  hazautazási idejük (az egyébként sem versenyképes menetidőn felül) további egy órával megnőtt. Ugyanígy említhető a 14:18-kor induló vonat is.

Érdekelne, hogy a 2015. december 13-tól érvényes ritkított menetrend felül lett-e vizsgálva és mikor?  Tudatában vannak-e annak, hogy milyen következményei lettek ennek az intézkedésnek, valamint, hogy a felmerülő problémákat miként kívánják orvosolni? Emellett mint elővárosi vasútvonal, rövid távon tervben van-e a pályaállapot eredeti visszaállítása vagy esetleg egy nagyobb volumenű fejlesztés, hogy az valamelyest versenyképes lehessen?

Kérem, küldjék meg számunkra a koronavírus előtti legutóbb mért utasszámok részletes adatait, hogy mire alapozva tartják fent ezt a döntést, valamint kérném Önöket, hogy a vágányzárat követő időszakban (július 19-e után) szíveskedjenek újra felülvizsgálni a hétvégi utasforgalmat, ugyanis az érezhetően növekedett. Kérem, hogy az adatokat ne a jegyeladások számából állapítsák meg, ugyanis az közel sem fedik a valóságot. 

A válaszlevelet a www.mav142.blogspot.hu oldalon publikálni fogom az utasok részére.

Köszönettel:

142 blog







Megjegyzések

Népszerű bejegyzések