Talpfák érkeztek Pestszentimrére


A napokban 330 darab, vadonatúj talpfát hoztak Pestszentimre vasútállomásra.

A 330 darab talpfa valahonnan a német nyelvterületről érkezhetett az "Ungarn" jelzésből ítélve. Ez a mennyiség alig 300 méternyi folyamatos szakaszon, vagy talán a korábban említett, 9 kilométeres kritikus szakaszra elegendő, ha csak szórványosan rakják le. Bár ahogy elnéztem, oda ez közel sem lesz elegendő. A szakik szerint azonban  ennyi mennyiségű anyag beépítéséhez nem szükséges vágányzár. Pláne nem 16 napos.


A talpfákat vasúti mellékvonalakon szokták alkalmazni a betonaljak helyett, ugyanis ezt könnyebb beépíteni. Minőségét fele annyi ideig (30-35 év) őrzi meg, mégis kétszer olyan drága, mint a betonból készült társa. Ráadásul ezeket a tölgy vagy bükkből készült talpfákat csak a hevederes (illesztett) pályába lehet beépíteni (az ilyen pályaszakaszokon van a megszokott düdümm-düdümm hang), így azon a szakaszon, ahová ezeket beépítik nem lesz olyan hézag nélküli (hegesztett) pálya, mint Gyál lakott területén belül.

Senkinek sem ajánlom, hogy a közelébe menjen, ugyanis az illata, hogy úgy mondjam: ájulatba ejtően kátrányos.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések