Peronelemek érkeztek Hetényegyházára
A 14 darab bontott peronelemet az állomás első vágánya mellé tették le. Hasonló elemekből áll Ócsa és Dabas állomások peronjai is. Amennyiben ezeket az elemeket felhasználják, egy 42 méter hosszú peront lehetne építeni a jelenlegi 30 méteres helyett.
Csak érdekességképp:
- egy 3 részes Bzmot szerelvény közel 42 méter hosszú
- egy szóló Desiro szintén alig 42 méter hosszú
- egy Uzsgyi (amely szombat délután közlekedett a vonalon) kicsivel több, mint 45 méter hosszú
Tavaly tavasszal harangozták be Kecskeméten, hogy rövid időn belül napi 9 pár vonat fog közlekedni Lajosmizse és Kecskemét között, ráadásul autóbuszos ráhordással. Lehet, hogy ezek a peronelemek már ezen fejlesztések előjelei?
Egy korábbi kérdőívemhez rengetegen írtak olyan hozzászólásokat, hogy a vasutat választanák, ha lenne normális menetrend. Ugyanis például Hetényegyházáról Kecskemét belvárosába csúcsidőben, autóval, a hatalmas dugó miatt közel egy óra az út. A buszok is folyamatosan késnek. Ez az út vonattal mindössze 15-18 perc. Úgy, hogy az összes köztes megállóban megáll a vonat.
A vasútvonal alsó szakaszának pályaállapota (Dabastól Kecskemétig) a legtöbb alföldi társaihoz képest igen jó állapotban van. A lassan 20 éve felújított szakaszon a vonatok 60 km/h-val közlekedhetnek. Az más kérdés, hogy kevés ráfordítással mehetnének többel is. Van igény a sűrű vonatközlekedésre egészen Kecskemétig. Egy jó menetrend nagyban segítené Kecskemét elővárosi és helyi közlekedését. És nem csak a megyehatártól. Akkor mégis miért csak napi 2 pár vonat közlekedik rajta?
Megjegyzések
Megjegyzés küldése
Írd le véleményedet a bejegyzésről!