A 2021-es menetrend
Megjelent a december 13-tól érvényes 2020/2021-es menetrend a MÁV-Csoport oldalán.
A 142-es vasútvonal felső szakaszán (Budapest-Lajosmizse) nincs változás. Sajnos hétvégén továbbra is Dabas lesz minden második vonat végállomása.
A vonal alsó szakaszán (Lajosmizse-Kecskemét) évtizedek óta az első pozitív változás érkezik. A MÁV-Start és Kecskemét városa közötti együttműködés alapján Hetényegyháza és Kecskemét között a városi közlekedést erősítő helyi vonatok jelennek meg. Szám szerint 18. A vonatok munkanapokon csúcsidőben fognak közlekedni S210-es jelzéssel.
Az új menetrendnek köszönhetően a vonal alsó szakaszának 115 éves fennállása óta a legsűrűbb személyvonati közlekedés fog megvalósulni. A 143-as számú Hetényegyháza - Kerekegyháza vasútvonal létezésekor sem közlekedett itt ennyi vonat.
A hiros.hu szerint Hetényegyháza vasútállomáson mikrobuszok fogják ráhordani az utasokat a vonatokra, sőt, januártól új bérlet kerül bevezetésre, amely érvényes lesz a kecskeméti buszokon és a lajosmizsei vasútvonal ezen szakaszára.
Biztos vagyok benne, hogy sokak tetszését el fogja nyerni az új menetrend, de ez nem feltétlen lesz mindenki számára pozitív. A Lajosmizséről 7:07-kor induló személyvonat sokaknak már kései lesz a 8 órai munkakezdéshez.
A kezdeményezés örvendetes, de ezt rövidesen érdemes lenne kiterjeszteni legalább Lajosmizséig. Továbbra is lenne igény reggeli vonatokra Dabas, Örkény felől.
A menetrend PDF formátumban elérhető a MÁV-Csoport oldalán. Az országos vasúti menetrendet pedig itt lehet megtekinteni.
December 13-án több Volánbusz vonalon is menetrendváltozás fog életbe lépni. A lajosmizsei vasútvonallal párhuzamos és a csatlakozó vonalakon nem lesz változás.
73 km 2 óra alatt!
VálaszTörlésEz aztán a versenyképes alternatíva.
Ki kéne rakni pár 30as táblát végig a Nagykőrösi úton, hogy az autósoknak se legyen jobb...