A „szétszakadt” lajosmizsei vonat

Szerda délután a Nyugati pályaudvarról 16:18-kor induló vonat utolsó két egysége levált az elsőtől Felsőpakony és Ócsa között. 

Tegnap délután fél hatkor üzenetet kaptam, hogy megállt egy vonat Felsőpakony és Ócsa között. A Vonatinfó alkalmazás szerint a vonat ekkor érkezett meg Ócsa állomásra, azonban a  részletesebb EMIG-en jól látható volt, hogy míg az első Desiro Ócsán állt, a második és a harmadik a nyílt vonalon, Felsőpakony és Ócsa között.

18:09-kor a MÁV-Csoport oldalán megjelent tájékoztatás szerint a vonat utolsó két egységét műszaki hiba miatt kapcsolták le. A Facebook bejegyzés alatti komment (amely már nem látható). illetve további utasok jelzései szerint az utolsó két egység a két település között állt meg „lendületből”. Ekkor még nem tudták, hogy az első rész nélkülük ment tovább Ócsára.

Fokozta a helyzetet, hogy a 18:18-kor induló vonatról még a Nyugatiban leszállították az utasokat, mondván műszaki hibás a mozdony. Ekkorra már többszáz utas állt a helyzet előtt, hogy nem fognak hazajutni este 8 előtt.

Voltak, akik a Népligetbe rohantak, hogy busszal menjen haza, voltak, akik a ceglédi vonatokkal utaztak valameddig, hogy aztán autóval haza vigyék őket, és voltak, akik megvárták a következő, csak Kőbánya-Kispesttől közlekedő, késve induló vonatot.

Közel egy órája vesztegelt az utasokkal teli vonatrész az M5-ös autópálya közelében, mikor a tájékoztatás nélkül maradt utasok vésznyitóval ajtót nyitottak. Többen csak nézelődtek, de voltak akik leszálltak és gyalog indultak útnak. Nem sokkal később az első egység visszament értük, hogy behúzza a teljes szerelvényt Ócsára, amely innen már nem közlekedett tovább.

Ezek a vonatok természetesen Budapest felé is kimaradtak. Több utas - akik éjszakára mentek volna dolgozni - szabadságot vett ki, ugyanis a Lajosmizséről 18:41-kor és 19:41-kor induló vonatok sem közlekedtek.






Megjegyzések

Népszerű bejegyzések