Sajtótájékoztató a lajosmizsei vonal felújításáról: aláírták a Támogatási és a Vállalkozói Szerződést

2021. augusztus 11-én Kecskeméten, sajtótájékoztató keretén belül aláírták a lajosmizsei vasútvonal teljes körű felújításáról szóló tervek előkészítését. 

A Kormány döntése értelmében a Budapest Fejlesztési Központ a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt-vel együttműködésben megkezdi a 142-es vasútvonal teljes körű felújításához szükséges tervek elkészítését. A 2021. március 12-én meghirdetett pályázatot a Ring-Speciálterv mérnöki konzorcium nyerte. A tervezőnek a szerződés szerint döntés-előkészítő és megvalósíthatósági tanulmányt kell készítenie az első 120 napban. A felújításra vonatkozó tervek  a teljes 86 kilométeres Kőbánya-Kispest - Kecskemét vonalra kiterjednek.

A mai sajtótájékoztatón beszédet mondott

  • Vitézy Dávid a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója 
  • Kutnyánszky Zsolt az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedési operatív programokért felelős helyettes államtitkára, 
  • Dr. Szeberényi Gyula Tamás Kecskemét alpolgármestere, valamint 
  • Nyiszter Tamás a MÁV Zrt. vezérigazgató-helyettese.
A sajtótájékoztatón elsőként Vitézy Dávid mondott beszédet.

A vasúti pályában Kőbánya-Kispest és Lajosmizse között teljes átépítést, a Lajosmizse és Kecskemét közötti szakaszon egyszerűsített átépítést terveznek. Míg az előbbi szakaszon a 80-120 km/h-s engedélyezett sebesség, addig az utóbbin a legalább  60 km/h-s sebesség az elképzelés. A felújítást követően a Kőbánya-Kispest - Lajosmizse szakaszon új, 54 kilogrammos sínek lesznek beépítve. Kőbánya-Kispest és Gyál állomások között, valamint Gyál és Ócsa között egy bizonyos szakaszon kétvágányú  pálya fog épülni. A villamosítás a teljes Budapest - Kecskemét szakaszra kiterjed.

Az alsó szakaszon olyan vasúti pályát kell tervezni, hogy biztosítható legyen a félórás vonatközlekedés a teherforgalom fenntartása mellett. Az elképzelés szerint ez a szakasz egyvágányú maradna, azonban a legtöbb megállóhely kétvágányosra épülne át.

A felújítás során 10 vasútállomás, 7 megállóhely, 80 szintbeni útátjáró és 19 vasúti műtárgy épülne át teljesen. További 2 állomás és 9 megállóhely egyszerűsített átépítésen esne át. Mindezeken felül 4 új vasúti megállóhely is létesülni fog. Az érintett állomásokon és megállóhelyeken akadálymentesített peronok valamint P+R és B+R parkolók fogják várni az utasokat.

A vonalon több új megállóhely létesítését is vizsgálják, például Kecskeméten a fürdő közelében.
Kép: lajosmizseivasut.hu


Menetrendi tervezet a későbbiekben készül majd, de az elképzelések szerint legsűrűbben Budapest és Gyál között fognak közlekedni személyvonatok (15 percenként), ezen felül megjelennek a zónázó vonatok is, melyek zónahatára Gyál vagy Ócsa lesz. A tervek szerint az átépítés után újra lesznek közvetlen Budapest-Lajosmizse-Kecskemét vonatok óránként, melyek csatlakoznának a Szeged felé közlekedő InterCity vonatokhoz.

Külön szintű átjárókat Kispesten az Üllői úton és az Ady Endre úton, valamint Gyálon a Kőrösi úton terveznek építeni.

Csak az előkészítésre több, mint 4 milliárd forintot költ a kormány EU-s forrásokból, a felújítás befejeztével pedig egy több mint 100 milliárd forintos beruházásról lehet majd beszélni.

A tervezés várhatóan a jövő év végére készülhet el, majd ezt követően indulhat meg az építkezés, amennyiben az akkori kormány továbbra is támogatni fogja a beruházást. - mondta Vitézy Dávid  a sajtótájékoztatón.




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések