Folyamatosan romlik a pálya állapota a lajosmizsei vasútvonalon

Hiába zötykölődünk közel 10 éve minden nyáron vonatpótló autóbusszal, a vonal állapota folyamatosan romlik. Több ponton további sebesség korlátozásokat vezettek be.


A lajosmizsei vasútvonalon a megengedett sebesség eredetileg a teljes vonalon 60 km/h, azonban a pálya állapotának folyamatos romlása miatt évek óta csupán 40 km/h-val járható a Kispest és Dabas közötti 35 kilométeres szakasz szinte teljes egésze. Legalább 10 éve kell minden nyáron vonatpótló autóbuszokkal utaznunk "pályakarbantartási munkák miatt", de úgy tűnik, ezek a munkálatok már ahhoz sem elegendőek, hogy a már így is csökkentett, 40 km/h-s pályasebességet szinten tartsák.


A 20 km/h sebesség korlátozás kezdetét jelző tábla Ócsai szőlőknél.

Az elmúlt időszakban két helyen is 20 km/h-s sebesség korlátozást vezettek be a vonalon. Az egyik Ócsai szőlőknél található, a másik Dabason az Öregországútnál. Mindkét pont azon a szakaszon található, ahol már több éve vonatpótló autóbuszokkal kell közlekedni nyaranta az utasoknak, mondván pályakarbantartási munkálatokat végeznek. Tény, az érintett időszakban zajlanak munkálatok, csakhogy azok a forgalom fenntartásához lassan nem lesznek elegendők. 

A 20-as lassújel Dabas és Inárcs-Kakucs között.


A pálya állapota már 2020-ban sem volt rózsás. A vonal legrosszabb állapotú szakaszát 50-70, de helyenként akár 88 éves sínszálak, elkorhadt, vagy hiányzó talpfák és csavarok, törött betonaljak jellemzik. 


Egy 1934-ben, Ózdon gyártott sínszál valahol Ócsa és Inárcs-Kakucs állomások között.


Március 22-én végig döcögött az idei év első mérővonata, amely a pálya állapotát vizsgálja. Ilyen menetek évente többször is szoktak lenni.  Hétfőn újabb lassújellel gazdagodtunk. Gyón megállóhelynél az eddigi 60 km/h helyett már csak 40 km/h-val járható a vasúti átjáró. 

A vonal korszerűsítése már égetően hiányzik. Ha ma elkezdenék is késő lenne. A tervek ugyan készülnek, de legjobb esetben is még sok-sok évig kell várnunk, míg érezhető (pozitív) eredménye lesz az egésznek. A kérdés már csak az, hogy meddig bírja még a pálya.






Megjegyzések

Népszerű bejegyzések