Csökkentették a lajosmizsei vonatok kapacitását

Hivatalosan június 20-án lép életbe az új SzVÖR (Személyszállító Vonatok Összeállítási Rendje) a vasúton, ami szerint egy nagy kapacitású vonatot levesznek a lajosmizsei vonalról, de ezt a lépést a valóságban már szerda óta érzékelhetjük.


A nyár beköszöntével számos változás történt a hazai vasúton. Nálunk csak egy: egyel kevesebb ingavonat fog közlekedni a lajosmizsei vonalon.

A változást vélhetően a nyári időszakban csökkenő utasszám, valamint a képen látható 102-es vezérlőkocsi napokban lejáró fővizsgája indokolja. A nagy kapacitású (296 ülőhely) szerelvények helyett szóló Uzsgyi (140 ülőhely) motorvonatok fognak közlekedni eztán olyan csúcsidei vonatokon, mint a Lajosmizséről 4:41-kor induló 2959 sz. személyvonat (2020 elején ez a vonat még 5 kocsiból állt és tele volt álló utasokkal, ami közel 400 utast jelent), vagy mint a Budapest-Nyugati pályaudvarról 14:18-kor és 17:18-kor induló személyvonatok. Ezenfelül számos, eddig két egység motorvonatból kiállított vonat is fele akkora kapacitással fog közlekedni. Az, hogy szeptembertől miként lesz újra bővítve a kapacitás a vonalon még nem ismert, ugyanakkor nem kizárt, hogy a tél folyamán búcsúznunk kell az olajzöld színű retro ingától is, ugyanis egyes elképzelések szerint jövőre már csak központi ajtózáras kocsikkal tervez a MÁV-Start, azaz búcsúzhatunk a kézzel nyitható ajtóktól és a műbőr ülésektől.

A június 20-tól érvényes vonatösszeállítás már elérhető a blogon.


Fotó: Láber Attila: 102-es vezérlőkocsi Felsőpakonyon, 2021. május 28-án






Megjegyzések

  1. Mi van akkor, ha a központi záras ajtó netán mégsem nyílik ki?

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Írd le véleményedet a bejegyzésről!

Népszerű bejegyzések