Utaslemaradásokat eredményez a csökkentett kapacitás

Az iskolaszünet kezdetével jelentősen csökkentette a MÁV-Start a lajosmizsei vonatok kapacitását munkanapokon, amely a korábbi évekhez hasonló káoszt és utaslemaradásokat eredményez.


Ahogy azt korábban már írtam, a nyári időszakban újra csökkentették a lajosmizsei vonatok kapacitását. A három nagy kapacitású szerelvény közül egyet elvettek, egy másik pedig csak reggel és késő este közlekedik 1-1 vonatban. Az új SzVÖR (Személyszállító Vonatok Összeállítási Rendje) miatt olyan csúcsidei vonatok vannak kiállítva szóló, 140 ülőhelyes Uzsgyi motorvonattal, mint a Lajosmizséről 4:41-kor, a Budapest-Nyugati pályaudvarról 14:13-kor és 17:13-kor induló vonatok.

Álló utasokkal teli lajosmizsei személyvonat Zugló megállóhelyen

Tegnap és ma délután is utaslemaradásokat okozott az előre tervezett kapacitáscsökkentés. Ma délután a Nyugatiból 17:13-kor induló, 2946 sz. személyvonat Zugló megállóhelyre már álló utasokkal érkezett meg. A peronon ekkor legalább 100 utas várakozott. Ajtónyitást követően megindult a tömeg a két ajtóhoz és lassan, totyogva kapaszkodtak fel a lépcsőkön.

Fizető utasok tucatja szenvedi el a vasúttársaság által rosszul meghozott döntéseket nap mint nap. Az első ajtónál sem fért fel mindenki ma délután erre a vonatra.

"Menjetek már bentebb! " - szólt az egyik peronon álló utas a vonat elején. Kívülről már lehetett látni, hogy nem sok állóhely maradt a motorvonaton. A vonat végén a kalauzhölgy próbálta elmagyarázni az utasoknak, hogy az igen kellemetlen helyzetet az okozza, hogy a tanítási időszak végével elvettek tőlünk egy szerelvényt. Többen dühösen és csalódottan konstatálták, hogy bizony a fárasztó munka után ezzel a vonattal ma már nem mennek haza. 4 perc kínlódás után az ajtók bezáródtak. "Kurva anyáááád! " - hangzott el az egyik utas szájából a mozdonyvezető felé. Úgy negyvenen maradtunk lent a peronon, akik ezzel a vonattal szerettek volna utazni. Szerettem volna az esetet Kőbánya alsón, Kőbánya-Kispesten és Kispesten is megörökíteni, de még az alsó lépcsők is zsúfolásig tele voltak. Nem fértem fel.

Ezúton hívnám fel az utasok figyelmét, hogy az "okozott kellemetlenségeket" szíveskedjenek megírni az eszrevetel@mav-start.hu e-mail címre, ugyanis míg jelzést nem adunk a szolgáltató felé, nem várható érdemi javulás.

A kialakult helyzet egyébként nem újdonság a vonal utasai számára. 2019-ben híresült el a csomagtartón való utazás. Akkoriban szóló Desiro motorvonatok közlekedtek nálunk a nyári időszakban, ugyanis a többi egységet a Balaton északi partján közlekedő vonatokba csoportosították át.

Megjegyzés a szerelvényeket illetően: az ország számos pontján, például a Debrecen - Füzesabony, a Debrecen - Mátészalka vagy a Szeged - Békéscsaba vasútvonalakon olyan vonatok közlekednek, ahol az általunk ismert dízelmozdonyok csupán 2, legfeljebb 3 kocsit húznak. Ha csak egy ilyen rövid szerelvényt kapnánk egy orosz motorvonatért cserébe, jelentősen javíthatna a most kialakult helyzeten.








Megjegyzések

  1. Szégyeljék Magukat 😱😱😱

    VálaszTörlés
  2. Szerintem ha valaki le dolgozza a 8-12 órat annak talan jar egy hely hazáig ha mar lassan 20.000 a bérlet:)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Írd le véleményedet a bejegyzésről!

Népszerű bejegyzések