A MÁV szerint megkezdődik a régóta várt pályafelújítás
A MÁV-csoport szerdán megjelent közleménye szerint régóta várt pályafelújítás kezdődik a lajosmizsei vonal egy szakaszán.
"Június 21-től július 5-ig a lajosmizsei vonalon fontos pályakarbantartási munkákat végeznek el a MÁV-csoport szakemberei, emiatt változik a menetrend. A munkálatok során felújítják az Inárcs-Kakucs állomáson lévő Vasút utcai átjárót, karbantartják Pestszentimrén az Eke utcai átjárót, kicserélnek 120 méter sínt, két kilométeren javítják a sínek illesztéseit, 6 vasúti kocsinyi zúzottkövet pótolnak, kilenc kilométeren pedig nagygépes vágányszabályozást, valamint váltókarbantartást és vasúti pálya melletti bokorirtást végeznek.
A korlátozás ideje alatt a vonatok helyett pótlóbuszok közlekednek, de a vasútvonal által érintett települések helyközi buszjáratokkal átszállás nélkül is elérhetők a fővárosból."
Az, hogy milyen (utasok által várt) eredménye lesz a pályakarbantartási munkáknak, nem derült ki a tájékoztatóból. Ha csak az, hogy a jelenlegi állapotokat szinten tartsák, akkor ez a cím még viccnek is rossz. Mi nem a kisebb kapavágásokra várunk régóta, hanem a teljeskörű felújításra, melynek eredményeképp 21. századi állomásokon és megállóhelyeken szállhatunk fel olyan modern vonatokra, melyek közel fele ennyi menetidővel érnének célba.
A vágányzár ideje alatt, ahogy azt már korábban is írtam, nem a megszokott formában fognak a vonatpótló autóbuszok közlekedni, ezért javaslom, utazás előtt feltétlen tájékozódjon mindenki a forgalmi rendről és a menetrendről!
Forrás: MÁV-csoport
Nagyon hangzatos minden! Éppen csak kifelejtették Felsőpakonyt a közvetlen közlekedésből! A 27 perces vonatútból 1.50 perces lett. 2x kell átszállni, visszafelé kell buszozni, hogy beérjünk a faluba! Aki dolgozik, naponta számolhat 4 óra !!!! utazással. Uram bocsá', akinek nincs autója, járjon taxival? Gyalog? Amúgy meg évtizedek óta ez megy! 1x kellene megcsinálni, de akkor jól!
VálaszTörlés