Az alsó szakasz megcsonkítása

A Lajosmizse-Kecskemét szakasz nem épp a nagy forgalmáról híres, ezért nem csoda, hogy ezen a szakaszon is lesz járatritkítás, pedig valaha itt is közlekedtek nagy vonatok sok utassal.









Az áprilisban érvénybe lépő 1 sz. menetrend módosítás során a vonalon 6 vonatot (napi négyet) törölnének és 2 pár maradna. Az egyik járat, amit megszüntetni terveznek az a 2968 sz. vonat (17:32-kor indul Lajosmizséről), amellyel tegnap utaztam át Kecskemétre és utasszámlálást végeztem. Habár a hivatásforgalmat lebonyolító járatok megmaradnak, attól még a késő délutáni vonatokon is van utas. Hozzátenném, hogy ez a vonat vasárnapi közlekedési rend szerint közlekedett, de nem kollégisták utaztak rajta, de nem is ingyen utazó idős emberek, hanem felnőttek, kisgyerekes családok és fiatalok. Íme a végeredmény (a mozdonyvezetőt és a jegyvizsgálót nem számoltam):

Állomás
Felszállók
Leszállók
Lajosmizse
13

Lajosmizse alsó
3
0
Felsőméntelek
4
0
Alsóméntelek
1
0
Kecskemét-Máriaváros
0
9
Kecskemét alsó
1
1
Kecskemét

12

A vonat a Bzmot 289 volt, amely 44 személyes, azaz ez a járat 50%-os kihasználtsággal közlekedett, ami szerintem egész jó, igazán maradhatna a menetrendben. 
Bzmot 289 Kecskeméten
A új menetrendben tervezik, hogy a reggeli vonatok a megszokottól jóval eltérő időben közlekedjenek. Ha az évekkel ezelőtti menetrendeket átlapozzuk, láthatjuk, hogy Lajosmizse felől a reggeli vonat 6:45 és 7:07 között érkezett meg Kecskemétre, de idén lehet, hogy vége lesz a megszokott menetrendnek, ugyanis a tervezetben a jelenleg 6.32-kor induló vonat 25 perccel később, 6.57-kor indulna Lajosmizséről és 7:07 helyett 7:32-kor érkezne Kecskemétre. Az igazat megvallva mindig is korainak tartottam a 7 óra körüli érkezést, viszont csatlakozni csak így tud a Szeged felé közlekedő InterCity-hez, illetve nem én használom ezt a járatot naponta, lehet, hogy az utasoknak ez megfelelő, ezért is egyesek szerint ez a változás nem utasbarát. Az egyik probléma az új menetrenddel, hogy aki Dabas felől menne Kecskemétre, annak (az így is sok) 30 perc helyett 55 percet kell várnia az átszállásnál, visszafelé pedig azok, akik Kecskemétről mennének Dabas felé, azok mehetnek busszal, ugyanis mire a Bz Lajosmizsére ér, a Nyugatiig közlekedő vonat már rég elment, így nem lesz mire átszállni. Sok véleményt hallottam erről a dologról, egy a sok közül:
"Egy újabb politikai húzás, amivel a közösségi közlekedést próbálják átreformálni úgy, hogy mindenképpen az autóbuszos közlekedés legyen hatékonyabb, és kihasználtabb..."

Végül is az új menetrend által az alsó szakaszt mondhatni megcsonkítják, mert a napi 4 helyett 2 pár vonat lesz, ami még mindig jobb, mint ami a 2009-es vonalbezárások idején volt, hiszen akkor a vonalat bezárták, azaz szüneteltették a forgalmat.


(képek: Radixxx)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések