Kevesebb vonat áprilistól

Valószínűleg április 15-től a magyar vasút mellékvonalainak többségén használhatatlan menetrend lép életbe. Több vonalon drasztikusan fogják csökkenteni a járatokat.

A hivatalos menetrendre még várni kell, de igen valószínű, hogy igazak voltak a hírek, miszerint több vonalon a jelenlegi 8-10 vonatpárból 2-3 fog maradni, azaz a legtöbb mellékvonalon használhatatlan lesz a vasút.


Bz száguldozik Kecskemét felé. Áprilistól ritkábban utazhatunk vele. (Lajosmizse)


A menetrendváltozás sajnos a lajosmizsei vonalat is érinti. Az IHO szerint Lajosmizse és Kecskemét között az eddig napi 4 vonatpárból csak 2 fog közlekedni, valószínűleg az első és az utolsó járatok maradnak meg. A felső, elővárosi szakaszon (Budapest-Lajosmizse) nem lesz változás.

Az elővárosi szakaszon maradnak a Csörgők és a Desirók.

A cél, hogy a megszűnt vonatok szerelvényeiből (Bzmot), a nagy gázolaj fogyasztású M41-es dízelmozdony (Csörgő) által vontatott szerelvényeket (ilyen közlekedik Budapest és Lajosmizse között) kiváltsák. Valószínűleg ez nem vonatkozik a 142-es vonalra, legalábbis reméljük, hogy a MÁV nem küld Pestről Mizsére egy Bz-t.

Kapcsolódó bejegyzések:

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések