Dupla csörgés a lajosi oldalban


Az esztergomi vasútvonal villamosítása óta ritka látvány a mozdonyos vonat a lajosmizsei vonalon, még ritkább a dupla mozdonyos menet. A mai 18:18-as személyvonat élén két gép volt, de nem azért, mert az egyik meghibásodott.

Nem hivatalos információk szerint a két mozdonyra azért volt szükség, mert az egyikre  (a 140-es Csörgőre) az éjszaka folyamán egy nagyobb feladat vár. Kecskemétről  Merci vonatot kell felhoznia Pestre, Lajosmizsén keresztül. Ha ez így lesz, akkor ez lesz az első autószállító vonat a vonalon, és hosszú idő óta az első olyan tehervonat, amely a teljes vonalon végig megy, ugyanis Dabasig a vonatok Budapest felől érkeznek, míg Táborfalvától lefelé Kecskemét felől.

Dupla Csörgős vonat jár ki Kispest állomásról. A képért köszönet Szabó Péternek és innen üdv a mozdonyvezetőnek.


Korábban már osztottam meg egy hírt, miszerint Kecskemét alsó vasútállomás felújítására is azért volt szükség, mert várhatóan meg fog kétszereződni Bács-Kiskun megye székhelyének vasúti teherforgalma, melynek egy része a 142-es vasútvonalon bonyolódna le.


Dupla mozdonyos vonat döcög az egykori kispesti Gránit gyár előtt


Legfőbb kiváltó oka annak, hogy a lajosmizsei vonalra lesznek terelve a tehervonatok az, hogy holnaptól vágányzár lesz a 140-es Cegléd-Szeged vasútvonalon, ami miatt vonatpótló autóbuszok fogják szállítani az utasokat Cegléd és Kiskunfélegyháza között.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések