Lajosmizse – Budapest-Kelenföld

A címben szereplő viszonylat nem a fantázia szüleménye. Talán kevesen tudják, de a kilencvenes években voltak Lajosmizse és Budapest-Kelenföld között menetrendszerinti személyvonatok.


Az 1995. május 28-tól érvényes menetrendben már szerepel napi két pár vonat Lajosmizse és Budapest-Ferencváros között.  A következő évtől ezek a 6 kocsis ingavonatok már egészen Budapest-Kelenföld állomásig közlekedtek.  A vonatok nem sok menetrendi évet éltek meg, 1998 tavaszától azokat visszavágták Kőbánya-Kispestig.

Budapest-Kelenföldtől Lajosmizséig közlekedő személyvonat Ferencváros előtt 1998-ban.
Fotó: Óvári Mihály. Forrás: Gigant Club

Amíg ennyire bizonytalan a vonal felújítása, továbbra is úgy gondolom, hogy a menetrendi oldalon lehetne még fejleszteni. A reggeli órákban van három vonatunk, amik csak Kőbánya-Kispestig közlekednek. Igaz, ebből kettő korábban a Nyugatiig járt, de a ceglédi oldalon bevezetett sűrített menetrend miatt azok már csak Kökiig járnak, így megint mi jártunk rosszul. Ha ezek a vonatok Kelenföldig közlekednének, versenyképes alternatívát nyújthatnának azoknak, akik Ócsa felől Ferencváros vagy Kelenföld térségébe utaznak, nem beszélve a Dunántúlra utazókról, akiknek így jelentősen megkönnyítené az átszállást. Nem tartom kizártnak, hogy nagyobb népszerűsége lenne a budai járatoknak a pestiek körében, hiszen a reggeli csúcsidőben a Pestszentimre - Kelenföld táv akár egy óra is lehet (ha nem több), ezzel szemben a mi kis döcögősünk akár 37-40 perc alatt is legyűrhetné ezt a távot. További fejlesztés lenne az is, ha a 2927 sz. személyvonat nem csak tanítási időszakban, hanem minden munkanapon közlekedne.  



A meghosszabbítás által egy átszállással elérhető lenne Bécs, München, Zürich, Kaposvár, Zalaegerszeg, Keszthely, Tapolca stb... 

Ezek a vonatok ugyanúgy segítenék a vonal mentén élőket, akárcsak az Üllőtől Kelenföld felé közlekedő vonatok a vecsési és az üllői lakosokat.

Szintén érdemes lenne fontolóra venni a délutáni sűrítő vonatok bevezetését, még ha azokat csak ütemen felül lehetne beilleszteni a menetrendbe. 



Indexkép: Lajosmizsei ingavonat Budapest-Kelenföldön 1997. május 15-én. Fotó: Borkovits Tamás, forrás: Gigant Club






Megjegyzések

  1. Ez nagyon szuper lenne!
    Egyébként kelenleg a kökin szinte lehetetlen elérni a lajosmizsei vonattal a Kelenföldŕe menő csatkakozást. Csak papíron (menetrend) van rá 1-2 perc, a valóságban legfeljebb csak a kihaladó vonatot látni...

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Írd le véleményedet a bejegyzésről!

Népszerű bejegyzések