142-es tortúra: Új tervek készülnek a lajosmizsei vasútvonal felújításáról

Pénteken jelentette be Lázár János a lajosmizsei vasútvonal korszerűsítését.


Ismét választási kampány tárgya lett a 142-es vasútvonal. Egy újabb felújítási tervet jelentett be Lázár János tegnap, amellyel kukában landolhatnak a korábbi tervek. 

A vasútvonal teljeskörű felújítása már évtizedek óta napirenden van, számtalan terv készült már, azonban még semmi sem valósult meg ezekből. 

Kronológia a közelmúltból:

2008 - tervek készültek a vonal felújításáról. Egy vágány, 100 km/h sebesség, az összes állomáson és megállóhelyen 160 méter hosszú sk+55-ös peronok, csúcsidőben 30, azon kívül 60 perces ütemes menetrend Lajosmizséig.

2019 - újabb terv készült és volt elfogadott. Itt már részleges kétvágányúsításról volt szó, 100 km/h, Lajosmizséig 60, Dabasig 30 perces közlekedés.

2020 - bejelentették a vasútvonal teljeskörű felújítását. Újra. Szakaszos kétvágányúsírás, 80-120 km/h, 15-30 perces követés. 

2022 - a tervek elkészítése folyamatban volt, azonban nem volt garancia arra, hogy azok meg is valósulnak.

2023 - az év elején a hírek arról szóltak, hogy lekerült a napirendről a korábbi fejlesztési terv. 

2023 - a gyáli és imrei polgármesterek szerint vagy a föld alá, vagy az M5-ös autópálya mellé kellene vinni a vasutat.

2024 - újabb fejlesztési terv került bejelentére Lázár Jánostól. A bejelentésben csupán villamosítás lett említve, a pálya és a menetrend kérdéses.





A kormány egy milliárd forintért megkezdte a vasútvonal modernizálási terveinek elkészítését. Elkészült a koncepció terv, további egy milliárd forintból a kiviteli tervek kidolgozása zajlik, amelyek 2025 elejére készülhetnek el - olvasható a Magyar Építők oldalán.

A cikk szerint a választást követően sor kerülhet lakossági fórumra, ahol kialakítanák a vasúti pályáról és a menetrendről szóló elképzeléseket.

Kiderült ugyanakkor az is, hogy az új tervekben több egyszintű kereszteződés is megszűnne Budapesten belül, pl.: Üllői út, Ady Endre út, Nefelejcs utca stb, valamint, hogy nem támogatják a vasút autópálya mellé történő száműzését. 


Képek és forrás: Magyar Építők











Megjegyzések

Népszerű bejegyzések