Hiányoznak a közvetlen vonatok

Decemberben szüntették meg a közvetlen Budapest – Lajosmizse – Kecskemét vonatokat, melyek korábban több  viszonylatban vonzottak új utasokat. Talán meglepő, de nem lett kevesebb utas, mióta át kell szállni Lajosmizsén.  


A hétvégente közlekedő Lajosmizse – Kecskemét vonatok a kínálathoz képest egész jó kihasználtsággal futnak. Nem ritkán 15-20 fő is utazik a motorkocsikon. Ezen utasok jelentős része, olykor teljes egésze a felső szakaszról érkezik, vagy oda utaznak. Fiatalok, idősek, országbérletesek, "jegyesek", kisgyerekes családok és kerékpárosok kényszerülnek átszállni Lajosmizsén az új menetrend bevezetése óta.

Babakocsisok és kerékpárosok is utaznak Dabas felől Kecskemétre. Több szempontból is kényelmesebb lenne az utazás, ha a nagyobb kapacitású Uzsgyi motorvonatok járnának újra egészen Budapesttől.



Szerettem volna megtudni, hogy mi indokolta a vonatok elvágását, vagy hogy mi szükséges ahhoz, hogy azokat újra visszaállítsák. Annyi biztos, hogy nem megtakarítás céljából vágták el a vonatokat, hiszen jelenleg, az átszállás miatt egyel több járműre van szükség hétvégén. A MÁV-Start válaszlevele:

Őszintén sajnáljuk, hogy a jelenlegi menetrendi struktúra hátrányosan érinti utazásait. Tájékoztatjuk, hogy az országos, regionális és elővárosi menetrend szerinti közösségi közlekedési szolgáltatását Társaságunk az ellátásért felelős minisztériummal (mint Megrendelő) megkötött közszolgáltatási szerződés alapján látja el. A közszolgáltatási szerződés melléklete a vasúti járatok közlekedési rendjét, az indulási idő adatokat és megállóhelyi megállási kötelezettségeket szabályozó menetrend. A járatok gyakoriságát, indulási idejét, megállóhely-kiosztását az utazási igényekhez igazodva, a megrendelői elvárásoknak megfelelően alakítjuk, illetve a megrendelői jóváhagyást követően hirdetjük meg.

 

Építő jellegű észrevételét tekintve jelezzük, hogy a jelenlegi menetrend módosítása jelenleg nem lehetséges, munkatársaink azonban az utazóközönség részéről érkező észrevételeket, javaslatokat folyamatosan gyűjtik és elemzik, ennek értelmében megkeresését menetrend-tervező munkatársaink részére továbbítottuk.

 

Megkeresését köszönve, egyéb kérdése, észrevétele esetén ügyfélszolgálatunk természetesen készséggel áll szíves rendelkezésére.

es rendelkezésére.

A vonal alsó részén a peronok és állomásépületek elhanyagoltak, azonban a pálya állapota jó.
A vonatok ezen a szakaszon 60 km/h-val közlekednek. Ennek köszönhetően könnyen be lehetne vezetni a kétórás ütemes menetrendet Lajosmizse – Kecskemét között.




Itt, Lajosmizsén szállnak át azok, akik Gyálról, Dabasról, Örkényből vagy Táborfalváról utaznak Kecskemétre, de azok is, akik Hetényegyházáról mennek Budapestre.












Megjegyzések

Népszerű bejegyzések