Annamari Szilvesztere
2019 szilveszterén, délelőtt 9:28-kor indult útjára az év utolsó, gőzvontatású nosztalgiavonata a Nyugati pályaudvarról, ráadásul pont Lajosmizsére. A vonat élén az 1900-ban gyártott, Annamari becenévre hallgató, egykoron gyorsvonatokat továbbító magyar gőzmozdony volt.
A mozdonysorozatot 1881 és 1905 között gyártotta a MÁV Gépgyár Budapesten. Kezdetben a MÁV akkori legjelentősebb fővonalain közlekedő gyorsvonatok továbbítására szolgált Budapest - Miskolc és Budapest - Ruttka között. Engedélyezett legnagyobb sebessége 90 km/ó. Összesen több, mint 200 darab készült az Ia. osztályú gőzmozdonyból. Fénykorukban, az első világháború előtti években legnagyobb számban Budapesten, Miskolcon, Zágrábban, Aradon és Kolozsváron voltak állomásítva. A háború után csupán 68 darab maradt a MÁV állományában.
A mozdonyok selejtezése már a II. világháború kitörése előtt megkezdődtek, melyek 1952-re fejeződtek be. Napjainkban a 220-as sorozatból az az egy darab üzemképes, 2016-ban felújított darab van, amelyik ma Lajosmizsére közlekedett, négy darab, korhű kocsikból álló szerelvényével.
Béki Tamás Lajosmizsén örökítette meg a szerelvényt. |
Forrás:
Wikipédia
MÁV-Nosztalgia
Megjegyzések
Megjegyzés küldése
Írd le véleményedet a bejegyzésről!