Ez történt 2019-ben


Újranyílt megállóhely, szóló Desirók csúcsidőben, csomagtartón való utazás, Merci vonat, mozdonyos vonatok visszaállítása, nosztalgiavonat és még megannyi érdekesség. Összegyújtöttük a jelentősebb eseményeket, amik  2019-ben történtek a lajosmizsei vasútvonalon.

Április elsejétől időszakosan újra megállnak a Lajosmizse és Kecskemét között közlekedő S210-es személyvonatok Nagynyír megállóhelyen, ahonnan könnyen megközelíthető a térségben népszerű Nyíri erdő. 
117 290 Pestszentimre vasútállomáson május 12-én. A képért köszönet Kovács Norbinak

Május másodikától, Kecskemét alsó állomás felújítási munkálatai miatt vágányzári menetrend lépett életbe az alsó szakaszon. Ennek eredménye volt, hogy a vonal ezen szakaszán közlekedő 117-es (Bzmot) motorvonatok - az Alföld nagy világa elől elzárva - Budapest felé volt kénytelen venni az irányt pl.: tankolni. Egész pontosan Ferencváros vasútállomásra közlekedtek. Nemigen emlékszem Bz-re a felső szakaszon. Már azok is extrém eseteknek számítottak, amikor a kis vonatokat egészen Örkényig küldték fel Kecskemétről, hogy a Pest felől érkező, késett személyvonat viszonyag időben tudjon közlekedni páratlan irányban.



Bzmot Kispest vasútállomáson. A képért köszönet Kovács Norbinak

Május 27-én lépett életbe az első számú menetrend módosítás, amikor is a két ócsai betétjáratot vissza vágták Kőbánya-Kispestig, hogy azok menetvonalán a ceglédi vasútvonal gyakrabban járó vonatai közlekedhessenek.



A nyári menetrend bevezetésével (az ekkor még csak Desiro flottából kiállított) lajosmizsei vonatok zöme átkerült a Balaton északi partján közlekedő vonatokra. Ekkortól vált  napi szinten rendszeressé a frekventált időszakban a káosz. Szóló Desirók csúcsidőben, vonat lemondások, utaslemaradások, csomagtartón való utazás stb, melyek igen nagy felháborodást okoztak az utasok körében.


Június 19-én megkezdődött Kőbánya alsó felújítása a felvételi épület külső részén, majd néhány héttel később már a perontetőnek is nekiálltak. A megállóhely felújítása még nem fejeződött be, de az elmúlt félévben a perontető (felének), a tartópillérek, valamint a lépcsőknek a felújítása, karbantartása fejeződött be.


Július 22-én megkezdődött Zugló megállóhely felújítása is, amely látványosabb lett Kőbánya alsóéhoz képest. Új, viacolor peronburkolat, felújított perontető és tartópillérek, valamint megszépített felvételi épület várja az utasokat.



Július 12-től a zsúfoltság enyhítésére a délutáni órákban újra megjelent a vonalon egy mozdonyos szerelvény 4 Fecske Bhv-val, amely a néhány nappal később kezdődő vágányzár miatt már csak éjszaka közlekedett, 6 kocsival. 

Július 24-én megjelent az Indexes cikk, amely felkeltette a figyelmet a vasútvonalon kialakult helyzetekre. Eddigre már utaspanaszok tömkelege áramlott a vasúttársaság és a Minisztérium felé. Három nappal később meg is érkezett a válaszlevél a MÁV-Start vezérigazgatójától, amelyben azt ígérték, hogy augusztus 6-tól már csúcsidőben is közlekedtetni fogják a nagykapacitású, mozdonyos szerelvényt. Ez az ígéretnek megfelelően meg is történt. Munkanapokon 6 kocsis szerelvény indult kora- és késő délután a Nyugati pályaudvarról Lajosmizsére.



Augusztus 9-én leközlekedett az első Merci vonat a 142-es vasútvonalon, amire sokan a kecskeméti Merci gyár 2012-es megnyitása óta vártak, ugyanis a mi vasútvonalunkat jelölték ki alternatív útvonalnak, amit rendkívüli helyzetek alkalmával használnának. A tehervonatok jobbára éjszaka közlekedtek, azonban néhány alkalommal sikerült késve útra kelniük, így a reggeli vagy akár a délutáni csúcsidőben teljesen felborította a menetrendet, tetemes késést okozva a személyforgalomnak.


A nyári menetrend végével eltűnt a mozdonyos szerelvény és visszakerültek a piros motorvonatok a vonalra. Az iskolakezdés napján már az egyébként is meghatározott mennyiségű, összesen 15 darab Desiro motorvonat közlekedett. Csúcsidőben dupla és tripla egységgel.


Idén volt 130 éves a vasútvonal Budapest és Lajosmizse közötti szakasza. Az évforduló megemlékezésére NoHAB vontatású nosztalgiavonat indul Budapest-Nyugati pályaudvarról Lajosmizsére és vissza. A vonat a legtöbb állomáson vagy megállóhelyen megállt, ahol az érintett önkormányzatok saját műsorral, programokkal várták a rengeteg érdeklődőt.



Ugyanezen a napon késő este visszatért egy mozdonyos vonat, amely már a reggeli csúcsidőben is besegített. Munkanapokon már 6 vonat volt Csörgős.



December 15-én lépett életben az új, 2020-as menetrend, ami alapjaiban szinte változatlan az előző évihez képest, azonban a vonatok összeállítása hozott némi újdonságot. Néhány Desiro motorvonat más vonalakon fog szolgálatot teljesíteni, ezért nálunk újra megjelentek az ingavonatok. Munkanapokon már 14 vonat mozdonyos vontatású.  


Az év utosló napján Lajosmizsére közelekedett az év utolsó gőzvontatású nosztalgiavonata. Az Annamari becenévre hallgató gőzmodony négy korhű kocsit hozott magával a Vasúttörténeti Parkból.



TOP5 2019
A legolvasottabb bejegyzések:

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések