Újra (klasszik) ingázik a mizsei


Közel 6 év szünet után, 2019. december 15-től újra közlekednek ingavonatok a lajosmizsei vasútvonalon, ráadásul olyan vonatösszeállításban, amely 2008. áprilisa óta nemigen volt jellemző a vonalon.

Az elmúlt hónapokban bebizonyosodott, hogy a Desiro motorvonatok nem tudnak kellő kapacitást biztosítani csúcsidőben a lajosmizsei vasútvonalon, még a három egységből álló szerelvények is teljes kihasználtsággal futottak. A 31 darabból álló Desiro flotta az ország több részén teljesít szolgálatot, a legtöbbjük nálunk, a 142-esen. Legalábbis a nyári időszakot leszámítva. 

Részben ezért, részben pedig az új, 2020-as menetrend egyik fejlesztéseként, a Győr és Balatonszentgyörgy között, két óránként közlekedő InterRégió vonatok Desirókkal való beindítása miatt válik szükségessé, hogy a jelenleginél több, hagyományos, mozdonyos vonat közlekedjen Lajosmizsére.


Pár nappal ezelőtt érkeztek a Nyugati pályaudvarra a 102-es, 103-as és a 104-es BDt-k. Ezek a vezérlőkocsik eddig a Debrecen-Füzesabony és Debrecen-Mátészalka-Fehérgyarmat vonatokban közlekedtek.

A műbőrüléses (bár néhány már kapott vörös színű szövet borítást, mint például a 102-es), retró hangulatú, de igen jó fűtéssel rendelkező kocsikra azért van szükség a vonatok egyik végén, hogy a végállomásokon a mozdonyoknak ne kelljen a szerelvény körül körbe járniuk, ezáltal rövidebb idő alatt vissza tudnak indulni a vonatok egy adott végállomásról. Ezek a százas BDt-k csak a 418-as (Csörgő) mozdonyokat tudja vezérelni, ezért nincs lehetőség a ceglédi vonalról ismert fecskés vezérlőkocsikat felénk alkalmazni.

A lajosmizsei vonatok 2008. áprilisa előtt 5  kocsis  (4 klasszik Bhv és egy százas BDt) Csörgős ingából álltak. Több, mint 11 év után, 2019. 12.15-én 22:18-kor egy ugyanilyen ingavonat gördült ki a Nyugati pályaudvarról.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések