A lajosmizsei gyorsvonat
Eddig csak legendák keringtek róla, de ma végre láthattam is személyesen. Többször hallottam már, de képet sose láttam róla. Számomra mindig is amolyan lehetetlen dolognak tűnt, hogy gyorsvonati kocsik közlekedjenek a lajosmizsei vonalon, de ma...
Ma, 2020. február 4-én a Nyugati pályaudvarról 15:18-kor induló S21-es lajosmizsei vonat szerelvénye a dupla Desiro helyett mozdonyos volt, de nem a megszokott személyvonati kocsikkal közlekedett. A 108-as csörgő 4 darab gyorsvonati, fülkés, debreceni honállomású Bd kocsit húzott.
A négy kocsis szerelvény |
Arról nincs információm, hogy miért keveredtek erre ezek a kocsik. Talán az esztergomi és váci oldalban történtek állhatnak az eset mögött. Ugyanis, míg a mi vonataink szinte késés nélkül közlekedtek, addig az esztergomi és váci vonatok 30-40 perc késéssel, vagy egyáltalán nem közlekedtek több szakaszon.
És hogy miért gyorsvonat? Nyilván nem a sebessége és a megállási rendje miatt. Egyrészt ez a szerelvény a menetrendben meghirdetett személyvonatokban közlekedett, másrészt a pályaállapotok sem engednék meg, hogy 60 km/h-nál gyorsabban közlekedjen felénk vonat. A címben szereplő gyorsvonat kifejezés a mozdony által húzott kocsikra vonatkozik, melyek távolsági forgalomban szoktak közlekedni.
17:18-kor gördült be a Nyugatiból a gyorsvonati szerelvény Lajosmizsére |
Az egyik gyorsvonati kocsi oldalról |
Indulásra készen a 2943 sz. személyvonat Lajosmizse vasútállomáson |
A mániákusoknak a végére csak annyi írnék, hogy:
92 55 0418 108-0
50 55 20-37 544-3
50 55 20-37 540-1
50 55 20-37 516-1
50 55 20-37 500-5
további képek:
A csupasz szerelvény mozdony nélkül |
A szerelvény első kocsija az 544-es Bd volt |
És hogy egy nappali kép is legyen róla: Felsőpakony határában döcög a gyorsvonati szerelvény Lajosmizsére. A képért köszönet Láber Attilának |
A végére pedig egy videó:
Lajosmizse vasútállomásról indul a gyorsvonati szerelvény Budapest-Nyugati pályaudvarra
Megjegyzések
Megjegyzés küldése
Írd le véleményedet a bejegyzésről!