A 10 kocsis lajosmizsei


Mozgalmas napja volt a 142-es vasútvonalnak tegnap. Műszaki hiba, törölt járatok, késések, vegyes összeállítású szerelvény, na meg persze a 10 kocsis személyvonat.

A múltkori gyorsvonati stokk után nem gondoltam volna, hogy ilyen hamar fogok látni szokatlan összeállítású, ráadásul egy ennyire cifra szerelvényt a vonalon.

De kezdjük az elején. Viszonylag pontosan közlekedtek a reggeli vonatok egészen addig, míg a Nyugatiból 7:18-kor induló mozdonyos (418 185) vonat meg nem adta magát Kőbánya alsó megállóhelyen. A vonat a vonal többi szakaszán kimaradt. A műszaki hibás szerelvény másfél órán át vesztegelt, mire a 165-ös Csörgő meg nem érkezett, hogy visssza húzza a Nyugatiba. Ezidő alatt ezen a szakaszon egy vágányon haladt a forgalom, így 20-40 perces késéseket okozott a monori, ceglédi, szegedi és nyíregyházi vonatoknak. Mivel ez a szerelvény fordult volna vissza  Lajosmizséről 9:41-kor, az is kimaradt.
A 165-ös gép, ami visszahúzta Kőbánya alsóról a műszaki hibás szerelvényt. Fotó: Bakos andrás, Hernád

Ismeretlen okok miatt a Nyugati pályaudvarról 12:18-kor induló személyvonat 26 perc késéssel indult, ami a menetrendhez képest 30 perccel később, 14:48-kor érkezett meg Lajosmizse vasútállomásra. Az egyébként 14:41-es vonat (szintén ismeretlen okok miatt) nem lett vissza küldve Budapestre, helyette a következő Pestről érkező, szintén mozdonyos szerelvénnyel összezárt és 16:10-kor, a 112-es Csörgő a 10 kocsival és a közrezárt 165-ös Csörgővel útnak indul a Nyugati pályaudvarra. 

Hernád megállóhelyen áll a dupla hosszúságú szerelvény. A képért köszönet Bakos Andrásnak
Mivel az egyesített vonat egyik része 17:18-kor indult volna a Nyugati pályaudvarról (ami ekkor még csak Ócsán járt) - bizakodva a vasutasokban - sejthető volt, hogy valami szerelvényt gyorsan összekapnak és nem marad ki ez a járat is. Én személy szerint úgy véltem, hogy majd egy Desiróval fogják pótolni a vonatot, de meglepő módon nem. Rendelkezésükre állt (a lajosmizsei vasútvonalon szökőévente egyszer megforduló) Bhrv típusú kocsi, egy nagyobb befogadóképességű, kerékpárszállíásra alkalmas BDbh, egy Posta Bhv, és egy százas vezérlőkocsi, ami mondhatni a lajosmizsei vasútvonal egyszem tartalék kocsija. Az így összeállított szerelvény ülőhelykapacitása 265 volt, az egyébként 376 ülőhellyel rendelkező műbőrüléses, klasszik ingánkhoz képest. Jelen esetben ez maga volt az első osztály egy szóló Desiróhoz, vagy egy törölt járathoz képest. Ezúton köszönjük az utasok nevében, hogy nem hagytak cserben minket.

Csörgő+BDdf+Posta Bhv+BDbh+Bhrv a Nyugati pályaudvar csarnokában
A 10 kocsiból álló egyesített szerelvény 18:16-kor futott be a Nyugati pályaudvar 11. vágányára.  A szerelvény egyik fele a 18:18-as vonatként indult vissza Lajosmizsére majd fél óra késéssel.  

A 10 kocsis szerelvény érkezik Lajosmizséről a Nyugati pályaudvar 11. vágányára. A videót köszönjük Láber Attilának

A nap további részében sem tudta tartani a menetrendet a vonal. Késő estig állandó maradt a negyed órás késés szinte mindegyik vonatnál.

A 4 darab, különböző típusú vagonból álló szerelvény érkezik Lajosmizséről Kőbánya alsóra este 10 után

A vegyes összeállítású vonat Pest felé már fél óra késéssel közlekedett. A Nyugati pályaudvar csarnokába 21:42 helyett 22:25-kor érkezett meg. 

A vegyes összeállítású szerelvény a Nyugati pályaudvar 11. vágányán
Gépen a Nyugati pályaudvar csarnokában tegnap este

A vegyes összeállítású szerelvény számai:
418 156
BDdf 104
Bhv 560
BDbh 128
Bhrv 503

Borítókép: Bakos András

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések