142-es akták #3 - 12 éve történt az örkényi siklás



















A 142-es akták című cikksorozat a lajosmizsei vasútvonal múltjának egy-egy olyan időszakát, eseményét idézi fel, amelyek mára már feledésbe merültek.

Ma 12 éve, 2008. február 27-én történt, hogy egy Kőbánya-Kispesttől Lajosmizséig közlekedő személyvonat Örkényen kisiklott.

Szerda délután, negyed kettő magasságában Örkény állomáson a Kőbánya-Kispesttől Lajosmizséig közlekedő 2814 sz. vonat a 2. vágányra érkezéskor a 2. váltón a szerelvény mozdonya (M41 2115) és az első kocsija kisiklott. Személyi sérülés nem történt, de a szerelvény a pályát elzárta, ezért kora délutántól az esti órákig Dabas és Örkény között vonatpótló autóbuszok közlekedtek.








Akkoriban a MÁV az alábbi közleményt adta:

Kisiklott egy személyvonat mozdonya és az első kocsi 2 tengelye Örkény állomásnál
A Kőbánya-Kispest – Lajosmizse – Kecskemét vonalon, a Kőbánya-Kispest állomásról 11 óra 55 perckor induló személyvonat mozdonya, illetve az első kocsi két tengelye ismeretlen okból Örkény állomásra történő behaladáskor kisiklott. Az utasokat a helyreállításig vonatpótló buszok szállítják.
A vonat 13 óra 19 perckor az Örkény állomásra történő behaladása közben siklott ki. Egyelőre nem tudni mi okozta a siklást, a vasúttársaság a vizsgálatot megkezdte. A vonaton a jelentések alapján nem sérült meg senki. A vasút a lehető leghamarabb hozzákezd a mozdony és a kocsi visszaemeléséhez, de addig ezen az állomáson a vonatközlekedés szünetel. Az utasokat Táborfalva és Dabas állomások között vonatpótló buszokkal szállítják el. Várhatóan a helyreállítás és emiatt a buszokkal való közlekedés elhúzódhat az éjszakai órákig.
Budapest, 2008. február 27.
MÁV ZRt. Kommunikációs Igazgatóság

(kiadta: Sigulinszki Tibor szóvivő)

Habár a közlemény szerint Dabas és Táborfalva között volt a pótlás, személyes tapasztalataim szerint csak Dabas és Örkény között.

A vonatpótlás persze akkoriban sem ment zökkenőmentesen. A busz későn érkezett meg, de még ha időben is ott lett volna, akkor sem ment volna minden egyszerűen, hiszen fel sem fértek volna az utasok. A 2824 sz. vonat már csak Dabasig közlekedett. Ahogy megérkezett, leszállítottak mindenkit. Csak annyit mondtak, hogy baleset történt. Az állomás peronja megtelt utasokkal és mindenki csak forgolódott, kérdezősködött, telefonált. Azt mondták, hogy majd jönni fog egy pótlóbusz, ami átvisz minket Örkényre, ahol egy másik vonatra kell átszállni. Sokan már ekkor elindultak a távolsági busz megállójába (Dabas, Motel), hogy a Kecsemétig közlekedő járatok egyikével haza tudjanak menni. Sokan voltak viszont ,akik kitartóan várták a buszt. Telt-múlt az idő, s végül megérkezett a várva várt pótló, egy Ikarus 250-es.



A busz hernádi betéréssel közlekedett Örkényig, ahol már bent állt egy szerelvény az állomáson, a bejáratnál pedig láttuk a kisiklott vonatot. Több ismerősünk is utazott rajta, egyből rohantunk oda hozzájuk, hogy meséljék el mi történt. Sérült nem volt, ők is csak annyit érzékeltek, hogy "rándult egyet a vonat és hirtelen megállt." Az utasoknak ez amolyan érdekesség volt. Mindenki csak ámult és bámult, hiszen ilyet még nem láttunk. Sok helyi lakos is kisétált az állomásra, hogy szemügyre vehesse a nem mindennapi eseményt. Mondanom sem kell, a hír igen gyorsan terjedt a környéken.
Ezen a képen jól látszik, hogy mennyire ugrott le a pályáról a mozdony

A 142-es akták további részei:



képek: index.hu

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések