Mondja kérem, ez az első osztály? [KÉRDŐÍV]


December óta újra közlekednek vezérlőkocsik a vonalon. Én is meglepődtem az új belsőn, ahogy sokan mások. Bizony volt, akinek az első reakciója ez volt: Ez első osztály?

Azok az utasok, akik utaztak már első osztályú kocsiban, tudhatják, hogy azokban lényegében kivétel nélkül csak piros huzatú ülések voltak. Így joggal merülhetett fel a kérdés többekben is decemberben, amikor néhány év után vissza tértek a vezérlőkocsik, hogy: Ez első osztály?

Valamikor a rendszerváltás előtti időkben közlekedtek első osztályú kocsik a lajosmizsei vonatokban. Képet még nem találtam róla, de sokan mondták már.  Íme egy sztori:  "Mikor munkából hazafelé menet fáradtan csak úgy lehuppantam a legközelebb eső ülésre meglepődtem, hogy alig vannak a kocsikban. Nem érdekelt, kimondottan örültem neki. De amikor jött a kalauz és mutattam neki a bérletem, kizavart, mondván ez az első osztály."

Évekkel ezelőtt, mikor még a lajosmizsei vonalon közlekedtek a 102-es, 103-as és 104-es (vagy bármelyik más) vezérlőkocsik, még eredeti műbőrüléseket láthattunk bennük. Az esztergomi vasútvonal villamosításával Desiro motorvonatok váltották ki ezeket a kocsikat és lekerültek Debrecenbe, ahonnan Mátészalkára és Füzesabonyba közlekedtek. Még azokban az években átestek egy kisebb felújításon, amely során az egyik típusú első osztályú gyorsvonati kocsikból kiszedett üléshuzatot kapták meg.


Nem kizárt, hogy ezek a piros üléshuzatok az egykori első osztályú Ap (ma már Bp) gyorsvonati kocsikból származnak. Ezek a kocsik ma (már felújítva) leggyakrabban a záhonyi sebesvonatokban közlekednek.

Természetesen ezek a kocsik továbbra is másodosztályú kocsikként közlekednek. Egyik nagy előnye az új huzatnak, hogy nyáron kevésbé fog felforrósodni, mint a műbőr.

Érezhetjük-e ettől magunkat első osztályú kocsiban? Mikre lenne szükség egy első osztályú kocsiban? Lenne-e igény egyáltalán a lajosmizsei vonalon első osztályú kocsikra?



Talán sokaknak fel sem tűnt még, de a lajosmizsei vontatok többségén van első osztályú szakasz. Mégpedig a Desiro motorvonatokban. Mivel az összes vonat úgy van meghirdetve, hogy csak másodosztályú kocsikkal közlekedik, ezért másodosztályú jeggyel igénybe vehetjük őket.

A bejegyzés végén pedig jöjjön egy kérdőív, ami természetesen nem hivatalos, csupán kíváncsiságból mérném fel az igényeket. A kérdőívet az alábbiképre kattintva lehet kitölteni:


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések