A vonatpótlás #2. nap


Bevallom, tegnap reggel pesszimistán indultam útnak. Biztos voltam benne, hogy semmi érdekeset nem fogunk látni. Attilával bejártuk a Kőbánya-Kispest - Dabas közötti szakasz nagyját, hogy szemügyre vegyük a vonatpótlás alatti munkálatokat és hogy leteszteljük a pótlóbuszokat.

2020. július 4-től 19-ig pótlóbuszok közlekednek Köki és Dabas között pályakarbantartási munkák miatt. Ennek a pótlásnak a második napján jártuk végig a vonalat.

S21-es jelzéssel Flirt motorvonatok közlekednek Budapest-Nyugati pályaudvar és Kőbánya-Kispest között. A vonatpótló autóbuszokra itt szállhatunk át, melyek hétvégén kettesével járnak. Remélem, hogy hétköznap több busszal fogják lebonyolítani a forgalmat. Ja és ha egy illetékes olvassa ezt: a tájékoztató táblák az M3 metrópótló buszokhoz irányítják az utasokat. Én (!) is beleestem a csapdába, mert annyira nyomkodtam a telefonomat.

Vonatpótló autóbuszok érkeztek Dabasról. Mindkettő tele volt.

Kispest és Pestszentimre között semmi érdekeset nem láttunk. Az állomásokon és megállóhelyeken kellően nagy, feltűnő táblák jelzik az utasoknak, hogy hol kell várni a pótlókat.
Az állomásokon nagy táblák jelzik az utasoknak, hogy honnan indulnak a pótlóbuszok.

Pótlóbuszok indulnak Kispestről Dabasra

Imrén már volt min legeltetni a szemünket. Igaz az őrszemek figyelték minden egyes lépésünket. A látottakból eddig úgy fest, hogy a legnagyobb volumenű beavatkozás Pestszentimre vasútállomáson lesz. Korábban csiripelték a madarak, hogy a vasútvonallal egyidős állomásépületet lebontani tervezik. Remélem, hogy ez csak egy átgondolatlan és egy már elvetett gondolat volt.







Utunk egy részét gyalog tettük meg a 30 fokban, így a szépen felújított Gyál felső megállóhelyen megpihentünk egy kicsit. Ekkorra már a teljes flottával találkoztunk. A pótlók közt láttunk jolánbuszokat és nónéjm maszek járműveket is. Voltak sárgák és fehérek is, kicsik és nagyok is. Aztán megérkeztünk a legigényesebb megállóhoz: Gyálra.

A magyar valóság
  
A pótlóbusz, amin utaztunk kényelmes volt és a klíma is működött. Véleményem szerint a hétvégi forgalomnak teljesen megfelelő volt a kapacitás és a kényelem. Ami a menetrendet illeti: a részmenetidők elég érdekesek. Míg Gyálon 5 perc sietésben, addig Inárcson már 5 perc késésben volt a busz. Itt hívnám fel az utasok figyelmét valamire. A pótlóbuszok nem valószínű, hogy az átfutási időket kivárják a Nagykőrösi úti megállókban, ugyanis így a többi buszjárat, vagy a teljes közút forgalmát zavarnák. Így megeshet, hogy bizonyos napszakokban vagy hétvégén egyes megállókból előbb fog elindulni a busz. Szóval ajánlatos korábban érkezni a megállókba. Itt elsősorban Gyál, Gyál felső, Pestszentimre és Pestszentimre felső megállókra gondolok.



Felsőpakony és Ócsa környékén nem láttunk semmi különöset, de az egykori Inárcsi szőlőtelep környékén már igen. A pályán Ócsa és Inárcs-Kakucs között biztos, hogy fognak mókolni. Bár a Dabas és Inárcs között kimaradt másfél kilométert is befejezhetnék.

Átszállás buszról vonatra. Nem, nem csak a képen látható ember szállt át a vonatra, csak ő gyorsabb volt, mint én. A többiek meg mögöttem bandukoltak. Dabas és Lajosmizse között csak szóló Desirók közlekednek.

Röviden összefoglalva semmi látványosat nem láttunk ma, de tegyük hozzá, hogy vasárnap volt. Talán majd holnaptól, hiszen a látottak alapján ha nem is nagy, de az előző évekhez képest több munkát fognak végezni a vonalon.




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések