Retro Csörgős erősítés & újabb adag hosszúsínt hozott a NoHAB
Viszonylag sokszínű napja volt ma a lajosmizsei vonalnak a vonatpótlós időszak előtti utolsó napon.
Éjszaka arra lettem figyelmes, hogy egy mozdonyos szerelvényvonat közlekedik Budapestről Ócsára. Tudni illik, az ócsai és a táborfalvai vonatok szerelvényei ilyenkor szoktak leközlekedni. Csakhogy ezek Desiro motorvonatokból vannak kiállítva. Mint kiderült ez nem a két mozdonyos vonat egyike volt, hanem egy harmadik. A szerelvényt a retro festésű M41 2103-as pályaszámú Csörgő húzta.
Személyvonatként 5:13-kor indult Ócsáról Lajosmizsére, ahonnan a 6:41-est húzta vissza Budapestre. Ezek a vonatok normál esetben 2 Desiróból vannak kiállítva, de a nyári menetrend bevezetése óta csak szólóban közlekednek, így alakultak ki a tegnap reggel bemutatott állapotok.
Az egyik legöregebb Csörgő csupán egy megcsonkított fecskés ingát cibált magával, amelynek még így is nagyobb volt a kapacitása, mint az egy szem motorvonatoknak. Bízunk benne, hogy a vonatpótlást követően is biztosítani fog a vasúttársaság elegendő kapacitású szerelvényeket mindennap.
Délután fél ötkor a 17-es NoHAB által húzott 10 kocsis tehervonat indult el Lajosmizséről Dabasra, hogy a körülbelül félkilométernyi 120 méteres síneket elszállítsa.
A vonatoktól egy ideig búcsúzhatunk, ugyanis megkezdődik a szokásos nyári vonatpótlás.
Indexkép: Láber Attila, a 2103-as Csörgő halad az ócsai víztoronynál.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése
Írd le véleményedet a bejegyzésről!