Retro Csörgős erősítés & újabb adag hosszúsínt hozott a NoHAB


Viszonylag sokszínű napja volt ma a lajosmizsei vonalnak a vonatpótlós időszak előtti utolsó napon.

Éjszaka arra lettem figyelmes, hogy egy mozdonyos szerelvényvonat közlekedik Budapestről Ócsára. Tudni illik, az ócsai és a táborfalvai vonatok szerelvényei ilyenkor szoktak leközlekedni. Csakhogy ezek Desiro motorvonatokból vannak kiállítva. Mint kiderült ez nem a két mozdonyos vonat egyike volt, hanem egy harmadik. A szerelvényt a retro festésű M41 2103-as pályaszámú Csörgő húzta. 

M41 2103 húz ki Lajosmizséről. A képért köszönet Béki Tamásnak.

Személyvonatként 5:13-kor indult Ócsáról Lajosmizsére, ahonnan  a 6:41-est húzta vissza Budapestre. Ezek a vonatok normál esetben 2 Desiróból vannak kiállítva, de a nyári menetrend bevezetése óta csak szólóban közlekednek, így alakultak ki a tegnap reggel bemutatott állapotok.

Az egyik legöregebb Csörgő csupán egy megcsonkított fecskés ingát cibált magával, amelynek még így is nagyobb volt a kapacitása, mint az egy szem motorvonatoknak. Bízunk benne, hogy a vonatpótlást követően is biztosítani fog a vasúttársaság elegendő kapacitású szerelvényeket mindennap.

A NoHAB által húzott tehervonat Dabas állomás 5. vágányán. A képért köszönet Sík Istvánnak

Délután fél ötkor a 17-es NoHAB által húzott 10 kocsis tehervonat indult el Lajosmizséről Dabasra, hogy a körülbelül félkilométernyi 120 méteres síneket elszállítsa. 

A vonatoktól egy ideig búcsúzhatunk, ugyanis megkezdődik a szokásos nyári vonatpótlás.


Indexkép: Láber Attila, a 2103-as Csörgő halad az ócsai víztoronynál.



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések